کد خبر: 171422
A

بسیج دانشجویی: ایجاد رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و فودکرت‌ها در اطراف دانشگاه جنگ نرم دشمن علیه دانشجویان است/ در کافه ها قبح‌زدایی از بی بند و باری‌ها صورت می گیرد

بسیج دانشجویی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی نوشت: متأسفانه دشمن در جنگ نرم خود علیه جوان دانشجوی ما، به شیوه جدیدی دست زده است؛ ایجاد رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و فودکرت‌ها در مجاورت این اماکن مقدس علمی که مع­الأسف به وفور در سراسر کشور شاهد آن هستیم. این مراکز عموما به محل‌هایی کاملا بی‌ضابطه برای تجمع دانشجویان دانشگاه‌های مختلف جهت استعمال انواع سیگار و دخانیات ضمن اختلاط شدید دختران و پسران دانشجو تبدیل شده است.

بسیج دانشجویی: ایجاد رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و فودکرت‌ها در اطراف دانشگاه جنگ نرم دشمن علیه دانشجویان است/ در کافه ها قبح‌زدایی از بی بند و باری‌ها صورت می گیرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ بسیج دانشجویی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در بیانیه ای خواستار برخورد با کافه ها و پاساژهای اطراف دانشگاه شد. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ بسیج دانشجویی در بیانیه خود نوشت: 

غایت الآمال هر انسانی رسیدن به کمال و نیل به حیات طیبه معنوی می‌باشد که این موضوع خود مقدماتی دارد و ایمان و به تبع، عمل صالح از لوازم قطعی آن است. ایمان، این باور قلبی زمانی بر انسان مسلمان مترتب میشود که تعهدآور بوده و او تمامی تکالیفی که پروردگار عالم بر دوشش نهاده را انجام داده و از این رهیافت قدم در مسیر تکامل انسانی بردارد.

در این مسیر تربیت انسانی، هزار و یک دسیسه و نیز تهدیدهایی چالش برانگیز از سوی بزرگترین دشمن انسان یعنی شیطان وجود دارد که کمر بسته تا به هر قیمتی انسان را ولو یک قدم از مسیرش به عقب رانده و بدین سان مفهوم گناه را در قالب ببرد. رهایی از شیطان، دشوار و پس از چیرگی، بسیار دشوارتر است. نجات از دست شیطان، مستلزم مبارزه با فرایند چیرگی و خنثی‌سازی آن است که بایستی آن را شناخت. شیطان در آغاز، هیچ تسلطی بر انسان ندارد. تنها ابزارش وسوسه است. فرایند چیرگی اش تدریجی و با ترفند وعده دادن، ترساندن، ناامید ساختن، غمگین کردن، دلسوز نمایی، آراستن گناهان و... است. او تلاش می کند با به کارگیری ابزار ادراکی، به تدبیر باطن فرد بپردازد. حال اگر عقل انسان در اختیارش باشد و بر اساس دستورهای آن عمل کند به دام نمی‌افتد؛ از این رو شیطان می کوشد عقل را در اختیار بگیرد و آن را تضعیف کند. او پیوسته آدمی را به انجام هرچه بیشتر گناه تشویق می­کند. انجام گناه و تکرار آن به مرور قوه عاقله را به اسارت هوای نفس درمی­آورد. افزایش گناهان باعث افزونی چیرگی اوست به گونه­ای که تمام وجود انسان ابزار شیطان می شود.

1949599_412_0

جوان دانشجوی مستعد ایرانی که در دهه پنجم انقلاب اسلامی تنفس میکند، فضا به مراتب برایش سخت‌تر از جوان نسل اول انقلاب و حتی نسل‌های قبل‌تر از خودش شده است. شیطان با تمام توانش با حاکم کردن فضای انجام گناه سعی در چیرگی و انحطاط ذهنی و عملی او دارد. لذا اینجاست که وظیفه هر فرد آگاه مسلمان (که مسلمان بودن و مسئول بودن لازم و ملزوم یکدیگرند) تلاش برای جلوگیری از این چیرگی و در حقیقت مرگ معنوی می‌باشد.

تشکل‌های انقلابی دانشجویی، به خصوص بسیج دانشجویی که به فرموده امام راحل امت، دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده‌اند، از اول طلایه‌داران این مبارزه بوده که هر آینه وظیفه خود می­دانند بر عقل و ادراک دانشجویان اثر گذاشته و نوای دلنشین اسلام ناب محمدی و تفکر بسیجی را بر دل و جانشان طنین‌انداز کنند تا باز هم به فرموده پیر جماران، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از کشورمان دور گردد.

اکنون به رغم همه فعالیت‌ها و تلاش‌های بسیج دانشجویی و سایر تشکل‌ها در کلیه دانشگاه‌های کشور، متأسفانه دشمن در جنگ نرم خود علیه جوان دانشجوی ما، به شیوه جدیدی دست زده است؛ ایجاد رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها و فودکرت‌ها در مجاورت این اماکن مقدس علمی که مع­الأسف به وفور در سراسر کشور شاهد آن هستیم، علاوه بر خنثی‌سازی حرکت‌های مؤثر تشکل‌های دانشجویی، تبعاتی منفی بر روح و روان دانشجویان و به خصوص ورودی‌های جدید در پی دارد... . این مراکز عموما به محل‌هایی کاملا بی‌ضابطه برای تجمع دانشجویان دانشگاه‌های مختلف جهت استعمال انواع سیگار و دخانیات ضمن اختلاط شدید دختران و پسران دانشجو تبدیل شده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ بسیج دانشجویی نوشت: اخیراً نیز ویدیویی در خصوص یکی از همین مراکز واقع در منطقه سوهانک و در مجاورت دانشگاه آزاد تهران مرکز در فضای مجازی منتشر شده است. این ویدیو که با نام دانشگاه آزاد سوهانک پربازدید شده مربوط به پاساژ پلاتینیوم در مقابل دانشگاه آزاد تهران مرکز می­باشد که با اقدام به قبح‌زدایی از بی بند و باری‌ها، به همراه تدوین حرفه‌ای، قصد تبلیغ برهنگی و اختلاط‌های مذموم دانشجویان دختر و پسر را دارد.

متأسفانه مسئولین دانشگاه‌ها نیز عموماً به جهت اینکه این اتفاقات نامبارک در فضای داخلی دانشگاهشان نیست، هیچ گونه واکنشی نسبت به ایجاد و توسعه این دست مراکز از خود نشان نمی­دهند؛ حال آنکه این دختران و پسران، دانشجویان همان دانشگاه‌ها و از آن بالاتر فرزندان همین سرزمین هستند؛ رشد و تکامل انسانی‌شان برای ما مهم و خوشحال‌کننده بوده و سیطره شیطان، انحطاط و تباهی ایشان موجبات تلخ‌کامی ما خواهد شد.

به عنوان بند پایانی این بیانیه اولاً از مسئولان دانشگاه آزاد تهران مرکز و خصوصاً ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر پوررستم، ثانیاً از ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی جناب آقای دکتر طهرانچی، ثالثاً از وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری جناب آقای زلفی گل و رابعاً از دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه تقاضا داریم از موضع انفعال خارج شده و با تدبیر فعالانه خویش بساط این مراکز را از محدوده دانشگاه آزاد تهران مرکز و کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، همچنین تمامی دانشگاه‌های ذیل وزارت علوم برچینند تا بیش از این شاهد سقوط اخلاقی دانشجویان در اینگونه فضاهای مسموم و آفت‌زده نباشیم.

(سایه مقام معظم رهبری مستدام باد)

بسیج دانشجویی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر