کد خبر: 174599
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد: برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی درباره عملیات تروریستی در کرمان

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره حادثه تروریستی کرمان به دیده‌بان ایران گفت: هفته آینده در اولین فرصت جلسه‌ای در کمیسیون امنیت ملی با حضور مقامات مربوط برگزار می‌شود. هیاتی هم امروز یا فردا برای بررسی بررسی حادثه و گزارش‌دهی به کرمان اعزام می‌شوند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد: برگزاری جلسه کمیسیون امنیت ملی درباره عملیات تروریستی در کرمان

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حوالی ساعت 15 روز گذشته، دو انفجار در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در گلزار شهدای کرمان رخ داد.

حسن همتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به اینکه آیا این کمیسیون قرار است جلسه‌ای در این خصوص داشته باشد، به دیده‌بان ایران گفت: «این حادثه تروریستی را به همراه مسئولان مربوطه به شدت محکوم می‌کنیم. این اقدام جایتکارانه دنباله اقدامات تروریستی است که مردم بی‌گناه را در مراسم سردار سلیمانی مورد هدف قرار دادند. کاملا مسلم است که هدف‌شان از این اقدام تروریستی و کور، دلسرد کردن مردم است اما مردم نه تنها از اینگونه اقدامات از نظام دلسرد نمی‌شوند بلکه اراده آن‌ها قوی‌تر می‌شود. در این راستا هفته آینده در اولین فرصت جلسه‌ای در کمیسیون امنیت ملی با حضور مقامات مربوط برگزار می‌شود. هیاتی هم امروز یا فردا برای بررسی بررسی حادثه و گزارش‌دهی به کرمان اعزام می‌شوند.»

وی درباره جزئیات دیگری از این حادثه، عنوان کرد: «در حال حاضر نمی‌توان گفت؛ چراکه ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه به شدت مشغول بررسی هستند و نمی‌توان پیش‌داوری کرد. ولی طبیعتا اقدام تروریستی است و انشاالله با تلاش‌ نیروهای امنیتی و انتظامی این جربان مورد بررسی و نتیجه‌اش اعلام خواهد شد.»

همتی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه باتوجه به اینکه وزارت کشور وظیفه امنیت کشور و این مراسم را برعهده داشته، آیا قصوری متوجه احمد وحیدی می‌شود، گفت: «شایعاتی مطرح است ولی وزیر کشور تا الان در همه مسئولیت‌هایش به خوبی عمل کرده است. این اقدام مورد بررسی قرار می‌گیرد ولی بعید می‌دانم چنین چیزی باشد که شما می‌گویید. در حال حاضر اقدامات و تحولات خاورمیانه و کشورهای همسایه شدت پیدا کرده است. طوفان الاقصی و بعضا تحولات دیگری را داریم. طبیعتا اسرائیل برای فرار از تبعات عملیات طوفان الاقصی دست به هر اقدامی می‌زند. آن‌ها در جنگ مسلم با ما هستند و احتمال دارد از اینگونه اقدامات انجام دهند.»

این عضو کمیسوین امنیت ملی ادامه داد: «مواردی این چنینی دیده می‌شود ولی جلوی خیلی از کارها هم گرفته می‌شود اما چون رسانه‌ای نمی‌شود، مردم تصور می‌کنند فقط چنین مواردی علیه ما صورت گرفته است. در حالی که تشکیلات امنیتی، نظامی و گاهی انتظامی، توطئه‌ها و عملیات‌های دیگر دشمنان و وابستگان داخلی آن‌ها را خنثی کرده‌اند که تعدادشان کم نیست. از این رو نمی‌توان گفت قصوری از جانب وزیر کشور رخ داده است. ما در یک جنگ تقریبا تمام عیار هستیم و انشالله پس از بررسی، نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.»

منبع: سایت دیده‌بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر