کد خبر: 176689
A
در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد؛

محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: عوامل نفوذی در شهادت ۵نیروی سپاه قدس در سوریه نقش داشتند/ پاسخ حمله اسرائیل به دمشق را خواهیم داد

محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به ترور چهار مستشار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه، به دیده‌بان ایران گفت: بر اساس اطلاع ما عوامل نفوذی در شهادت ۵ نیروی سپاه قدس در سوریه نقش داشتند. قطعا ما پاسخ دخور شان اسرائیل را خواهیم داد. پای جریان نفوذ و کار اطلاعاتی درمیان بوده است. اسرائیل در سوریه منابعی دارد و قطعا با کار اطلاعاتی این ترور را انجام داده‌اند و در آن شکی نیست.

محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: عوامل نفوذی در شهادت ۵نیروی سپاه قدس در سوریه نقش داشتند/ پاسخ حمله اسرائیل به دمشق را خواهیم داد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ درپی حمله روز ۳۰ دی ماه اسرائیل به دمشق، ۵ مستشار سپاه قدس، مورد هدف قرار گرفتند. مرتضی محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به اینکه ایران به این اقدام تروریستی اسرائیل قرار است چه واکنشی نشان دهد، به دیده‌بان ایران گفت: «ایران، نه اینکه قرار است پاسخ دهد بلکه بارها و بارها پاسخ داده است و به امید خدا مجدد پاسخ در خور شان‌ آن‌ها را خواهد داد و این حقیقت کتمان ناپذیر است.»

این نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به این پرسش که آیا انجام اقدام متقابل، نقشه اسرائیل برای کشاندن پای ایران به ناآرامی‌ها در منطقه نیست، بیان کرد: «از زمان انقلاب تا امروز، تمام هژمونی‌های مطرح با تمام وجود آمده‌اند که بگویند ملت ایران شما حق ندارید مستقل باشد. جنگ ما از اول بر سر این داستان است. امروز یک کشور در منطقه غرب آسیا را نام ببرید که در قالب کشورهای بند واگن جهان نباشد. همه کشورها امنیت، اقتصاد و سیاست‌شان وابسته است.»

پاسخ حمله اسرائیل به دمشق را خواهیم داد

محمودوند ادامه داد: «یک ملت بر اساس آن اقتدار تاریخی و باستانی‌اش می‌گوید که هیچ‌کدامتان نه در حد و قواره فرهنگ و تمدن من هستید و نه در حد پیشینه و سجایای اخلاقی ملت من. کل جنگ ما سر همین داستان است. آن‌ها می‌گویند ملت ایران زانو بزنید، شما وابسته‌اید و با این همه منابع انرژی و ثروت باید فرمانبردار ما باشید. جنگ بر سر این است وگرنه شما یک کشور از غرب ۀسیا به ما نشان دهید که بله قربانگوی دنیای غرب و شرق نباشد.»

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اینکه برخی مطرح می‌کنند که این چهار مستشار در جلسه محور مقاومت بوده‌اند، به دیده بان ایران گفت: «کم و کیفش را نمی‌دانم وگرنه حتما اطلاع می‌دادم اما آن‌ها مستشار نظامی، قانونی و بر اساس چارچوب مراودات ما و کشور سوریه، آنجا بودند. اگر مجاهدات آن‌ها نبود، امروز نمی‌توانستیم دم از استقلال و امنیت پایداری بزنیم.»

محمودوند

عوامل نفوذی در شهادت ۵نیروی سپاه قدس در سوریه نقش داشتند

محمودوند در پاسخ به اینکه آیا مسئله نفوذ منجر به شناسایی محل این چهار مستشار شده است، عنوان کرد: « بر اساس اطلاع ما عوامل نفوذی در شهادت ۵نیروی سپاه قدس در سوریه نقش داشتند. اصلا سرویس امنیتی اسرائیل به نام موساد تخصص و حرفه‌اش همین است. قطعا پای جریان نفوذ و کار اطلاعاتی درمیان بوده است. در سوریه منابعی دارند و قطعا با کار اطلاعاتی این ترور را انجام داده‌اند و در آن شکی نیست.»

منبع: سایت دیده‌بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر