کد خبر: 17727
A
احمد حکیمی پور در گفت و گو با دیده بان ایران:

کسانی در لیست اصلاحات قرار گیرند که به لیست کمک کنند، نه این که تنها امیدشان به لیست باشد/ عضو شورای شهر باید تخصص گرا باشد؛نه صرفأ متخصص

رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران با اشاره به لیست های انتخاباتی شورای شهر گفت: لیست ها باید بر اساس معیار هایی که بحث شده بسته شود و کسی در لیست ها قرار گیرد که اقبال عمومی هم داشته باشد و تنها به لیست ها تکیه نکند. در انتخابات شوراها لیست بین 20تا 25 درصد به رای کمک می‌کند و خود فرد هم باید تلاش کند و شناخته شده باشد.

کسانی در لیست اصلاحات قرار گیرند که به لیست  کمک کنند، نه این که تنها امیدشان به لیست  باشد/ عضو شورای شهر باید تخصص گرا باشد؛نه صرفأ متخصص

دیده‌بان ایران- محمود اکبری کیا_ شوراهای شهر و روستا که یکی از اقدامات اساسی دولت اصلاحات در راستای توسعه سیاسی و توجه به نهاد های مدنی و اجتماعی بود در حالی بعد از قریب به دو دهه از آغاز در آستانه های ورد به دور پنجم با برگزاری انتخابات در 29 اردیبهشت است که استقبال بالای مردم از نام نویسی در انتخابات در سراسر کشور به ویژه شهر تهران نشان از توجه مردم به این نهاد اجتماعی است؛ به طوری که در شهر تهران 3 هزار نفر داوطلب عضویت در شورای شهر تهران شدند.

احمد حکیمی پور، عضو شورای شهر تهران در گفتگو با دیده‌بان ایران با اشاره به استقبال مردم از نام نویسی در انتخابات شورای شهر تهران اظهار داشت: این تعداد استقبال مردم نشان می‌دهند علی رغم پستی و بلندی های که شورای شهر داشت نهاد شورای شهر جایگاه خود را در بین مردم و نظام مدیریتی کشور پیدا کرده است.

عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران ادامه داد: شوراها در دوره های گذشته همواره با استقبال کم مواجه می شد که امیدواریم با این حجم استقبال در نام نویسی مردم در روز رای گیری با استقبال بیشتری در پای صندوق های رای حاضر شوند.

حکیمی پور با بیان اینکه عضو شورای شهر باید قانون گرا باشد اظهار داشت: مهم این است که عضو شورا تخصص گرا باشد و متخصصین و اهل فن در تصمیم گیری ها مشورت دهنده باشند.

رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران ادامه داد: عضو شورای شهر باید تخصص گرا باشد و نه صرفأ متخصص که متخصص بدون مشورت پذیری، قانون گرایی و برنامه محوری بیشتر به شهر ضربه می‌زند.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه تخصص هایی که برای حوزه شهری نیاز است بیش از 21 مورد است خاطر نشان کرد: وقتی در شهر تهران از تخصص صحبت می شود بیشتر به متخصصین عمران و معماری توجه می‌کنند در حالی که  بیشتر مسائل تهران مسائل انسانی و آسیب های اجتماعی است.

وی گفت: ما در شهر تهران شاهد دو مقوله مطالبه گری و نظارت اجتماعی هستیم که باعث شده است که شوراهای شهر کار آمد تر عمل کنند و پاسخگو تر باشند.

رئیس فراکسیون اصلاح طلبان شورای شهر تهران با اشاره به لیست های انتخاباتی شورای شهر گفت: لیست ها باید بر اساس معیار هایی که بحث شده بسته شود و کسی در لیست ها قرار گیرد که اقبال عمومی هم داشته باشد و تنها به لیست ها تکه نکند. در انتخابات شوراها لیست بین 20تا 25 درصد به رای کمک می‌کند و خود فرد هم باید تلاش کند و شناخته شده باشد.

احمد حکیمی پور افزود: باید تخصص، پاک دستی، جمع گرایی، برنامه محوری و مشورت پذیری  را کسانی در لیست ها قرار میگیرند که به لیست ها کمک کنند نه این که تنها امیدشان به لیست ها باشد و هیچ فعالیتی نکنند.

دبیر کل حزب اراده ملت با بیان اینکه انتقادات موجود رفع و لیست واحدی ارائه خواهد شد، گفت: اگر به خرد جمعی و تصمیم از پایین پایبند باشیم که این در جریان اصلاحات یک ویژگی و اصل است به مشکل نخواهیم خورد و امیدوارم که جریان اصلاحات با یک لیست وارد صحنه شود و موفقیت دیگری را شاهد باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر