کد خبر: 17951
A

بادامچی: هیأت نظارت به دنبال طراحی سیستمی برای اعلام تخلفات احتمالی است

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان تهران از تهیه مکانیزم و سامانه‌ای برای نظارت بر روند تجمیع آرا و اعلام تخلفات کاندیداهای انتخابات شوراها خبر داد.

بادامچی: هیأت نظارت به دنبال طراحی سیستمی برای اعلام تخلفات احتمالی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمدرضا بادامچی در توضیح جلسه امروز هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان تهران گفت:  هیأت نظارت شهرستان تهران در جلسات قبلی  و امروز به ادامه آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای نظارت بر انتخابات پرداخت چون انتخابات شوراها دبیرخانه دائمی ندارد و باید در این مدت کوتاه دبیرخانه و سامانه های مورد نیاز طراحی و تشکیل شود.

وی تلاش برای طراحی سامانه نظارت بر تجمیع آرا را از جمله موارد مهم در جلسات هیأت نظارت شهرستان تهران عنوان و اظهار کرد: ما به دنبال تهیه سامانه ای هستیم تا بعد از مرحله شمارش آرا در شعبات بتوان بر روند تجمیع آرا نظارت کرد . موضوعی که در نهایت به رعایت حقوق داوطلبان منجر می‌شود.

بادامچی توضیح داد: در شعبه‌های اخذ رای ناظران حضور دارند که رای‌های شمارش شده را در سامانه‌ای وارد می‌کنند. ما به دنبال آن هستیم تا با مکانیزمی بر روند وارد شدن این آرا در سامانه و تجمیع و شمارش  نهایی آن نظارت کافی داشته باشیم تا خدای نکرده حقی از داوطلبی تضییع نشود.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان تهران همچنین با بیان اینکه این هیأت به دنبال طراحی سیستمی برای اعلام تخلفات احتمالی است گفت:  ما به د نبال تهیه مکانیزمی هستیم تا اگر داوطلبی تبلیغات زودهنگام کرد و یا از امکانات دولتی برای تبلیغ استفاده نمود، به ما اعلام شود تا ما نیز بعد از بررسی و احراز تخلف آن را به مراجع مربوطه برای برخوردهای قانونی اعلام کنیم.

وی در پایان تاکید کرد که تمامی تلاش‌های هیأت نظارت بر انتخابات شوراها در شهرستان تهران حفاظت از حقوق داوطلبان و رای مردم است.- ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر