کد خبر: 179666
A

امام جمعه اصفهان: دشمنان تصور می‌کنند افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند با حکومت همراه نیستند، بنابراین می‌توانند به راحتی به ایران حمله کنند

امام جمعه اصفهان با بیان‌اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات برای دشمنان کشور و جهتگیری سیاسی آن‌ها مهم است، افزود: دشمنان تصور می‌کنند افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند با حکومت همراه نیستند بنابراین می‌توانند براحتی به کشورمان حمله کنند در حالی که این‌ها خیالات واهی است و هیچگاه برآورده نمی‌شود.

امام جمعه اصفهان: دشمنان تصور می‌کنند افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند با حکومت همراه نیستند، بنابراین می‌توانند به راحتی به ایران حمله کنند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد روز دوشنبه در مراسم اختتامیه «جشنواره دستاورد‌ها و توانمندی‌های دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور» در اصفهان افزود: دانشگاه‌ها باید آزمون‌هایی برگزار کنند تا افرادی که بطور واقعی استعداد دارند، وارد دانشگاه شوند نه اینکه جمعیت زیادی وارد دانشگاه شود، اما در بین آنها، تنها تعداد کمی به مقام و موفقیت برسند.

وی با بیان اینکه صِرف پرداخت پول برای ورود به دانشگاه، کار درستی نیست، اظهار کرد: چنین شرایطی باعث می‌شود تا دستِ همه افراد مدرک تحصیلی باشد، اما به تعداد آنها، شغلی در پشت میز‌ها وجود نداشته باشد.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: افرادی باید وارد دانشگاه شوند که بتوانند با کسب مهارت و آموزش، فرد موفقی در آینده و در جایگاه خود باشند، صِرفِ گرفتن مدرک برای دانشجو کافی نیست بلکه باید کار‌های بزرگ و مفید نیز انجام دهند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه ورود به دانشگاه‌ها نباید بی‌رویه و بدون نظارت باشد، تصریح کرد: وزارت علوم باید دانشجویان را راهنمایی کند، این توجیه‌پذیر نیست که دانشجویان در رشته‌هایی که چندان بازار کاری ندارد تحصیل کنند، اما در رشته‌هایی مانند سونوگرافی و پرستاری با کمبود نیروی انسانی زن مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه همه استعداد‌ها و مهارت‌ها برای جامعه نیاز است، گفت: ما نباید به جایی برسیم که هزاران فرد با مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس داشته باشیم، اما جایی برای اشتغال آن‌ها نباشد در حالی که استعداد‌ها و مهارت‌های دیگری نیز در جامعه مورد نیاز است.

نماینده، ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه روحانیون با علم مخالف نیستند و اصل اسلام با علم همراه است، اضافه کرد: لازم است برنامه‌ریزی درستی برای استفاده بجا از استعداد‌های زنان و مردان کشورمان انجام شود.

آیت‌الله طباطبایی نژاد همچنین با اشاره به انتخابات اسفند امسال گفت: انتخابات یک واجب اجتماعی است و امنیت کشور را حفظ می‌کند.

وی با بیان‌اینکه میزان مشارکت مردم در انتخابات برای دشمنان کشور و جهتگیری سیاسی آن‌ها مهم است، افزود: دشمنان تصور می‌کنند افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند با حکومت همراه نیستند بنابراین می‌توانند براحتی به کشورمان حمله کنند در حالی که این‌ها خیالات واهی است و هیچگاه برآورده نمی‌شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه در هشت سال دوران دفاع مقدس یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندادیم، ادامه داد: ترامپ در جنگ غزه به نتانیاهو پیام داد که مراقب باشید دامنه جنگ به ایران کشیده نشود، این یعنی دشمن قدرت کشورمان را درک کرده است.

نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه اگر میزان رای در انتخابات کم باشد، دشمنان نیز خیالبافی می‌کنند، تاکید کرد: ما نباید با مشارکت پایین در انتخابات، قدرت کشورمان را تضعیف کنیم، ایران استوار ایستاده است و دشمنان نیز هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر