کد خبر: 184207
A

ایران خواستار تصویب قطعنامه‌ای علیه اسرائیل شد

نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک بعد از نشست شورای امنیت در خصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خواستار تصویب قعنامه‌ای ذیل فصل هفتم شورای امنیت سازمان ملل برای مهار رژیم اسرائیل شد‌‌.

ایران خواستار تصویب قطعنامه‌ای علیه اسرائیل شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک بعد از نشست شورای امنیت در خصوص تجاوز اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق خواستار تصویب قعنامه‌ای ذیل فصل هفتم شورای امنیت سازمان ملل برای مهار رژیم اسرائیل شد.

نمایندگی ایران در این خصوص در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: چگونه جهان می‌تواند این رژیم سرکش را که آشکارا قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس و قوانین بین المللی را نادیده می‌گیرد، متوقف کند؟

نمایندگی ایران همچنین نوشت: تصویب قطعنامه‌ای ذیل فصل هفتم برای مهار این رژیم متجاوز که صلح و قوانین بین المللی را به خطر می‌اندازد، ضروری است.

شب گذشته به وقت محلی نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله تجاوزکارانه اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد.

زهرا ارشادی، سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد نیز در این نشست اظهار داشت: این جنایت و حمله تروریستی بیانگر توهین آشکار به اصل پذیرفته‌شده جامعه بین‌المللی، یعنی مصونیت نمایندگان و اماکن دیپلماتیک و کنسولی است؛ اصل مشترکی که سنگ‌بنای روابط بین‌الملل به‌حساب می‌آید، به‌رسمیت شناخته می‌شود و مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی افزود: این جنایت همچنین آشکارا اصل اساسی مصونیت دیپلماتیک و کنسولی را نقض کرده، و همچنین ناقض کنوانسیون روابط دیپلماتیک 1961، کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی 1963 و کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرایم علیه افراد تحت حمایت بین‌المللی از جمله عوامل دیپلماتیک 1973 است.

منبع: تسنیم

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر