کد خبر: 184319
A

وزیر کشور: برای اتباع بیگانه شناسه صادر شد، نه شناسنامه

وزیر کشور گفت: برای اتباع بیگانه شناسه صادر شده است نه شناسنامه و هر کسی درخواست تحصیل تابعیت داشته باشد باید روال آن طی شود.

وزیر کشور: برای اتباع بیگانه شناسه صادر شد، نه شناسنامه

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ احمد وحیدی، وزیر کشور، درباره اینکه چندی پیش تصویری منتشر شد مبنی بر اینکه برای اتباع بیگانه شناسنامه صادر شده است، آیا این مساله صحت دارد، گفت: برای اتباع بیگانه شناسه صادر شده است نه شناسنامه و هر کسی درخواست تحصیل تابعیت داشته باشد باید روال آن طی شود.

وی ادامه داد: آنچه که برای اتباع بیگانه است شناسه است البته ما در قانون مدنی خودمان یک راهی برای تحصیل تابعیت داریم که یک روالی دارد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اگر یک فرد خارجی درخواست تبعیت کند، این درخواست در یک مسیری بررسی می‌شود و تحصیل تابعیت یک سیستمی دارد که معمولا در وزارت خارجه تصمیم‌گیری می‌شود و این یک روال عمومی است.

او افزود: آن چیزی که به خصوص برای مهاجرین در اینجا مطرح است؛ مربوط به کسانی بود که شناسه‌ای برای‌شان صادر شده است نه شناسنامه.

وحیدی درباره اینکه آیا برای کودکانی که مادرشان ایرانی هستند و با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند شناسنامه صادر می‌شود یا خیر، گفت: بله، برابر قانون. قانون پیش‌بینی‌هایی کرده است که انجام می‌شود.

منبع: ایلنا
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر