کد خبر: 143529
A

فرانسه: اظهارات وزیر کشور ایران درباره «دستگیری نیرو‌های اطلاعاتی» را رد می‌کنیم / تاکنون از بازداشت ۷ فرانسوی اطلاع داریم؛ مقامات ایران را مسئول سرنوشت و رفتار با آن‌ها می‌دانیم

وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه به اظهارات وزیر کشور ایران در خصوص دستگیری عناصر دستگاه اطلاعاتی فرانسه در ایران واکنش نشان داد. وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای که برای رویترز ارسال کرده، آورده است که فرانسه اظهارات وزیر کشور ایران در خصوص هم‌وطنانمان که اخیرا در این کشور دستگیر شده‌اند را رد می‌کند.

فرانسه: اظهارات وزیر کشور ایران درباره «دستگیری نیرو‌های اطلاعاتی» را رد می‌کنیم / تاکنون از بازداشت ۷ فرانسوی اطلاع داریم؛ مقامات ایران را مسئول سرنوشت و رفتار با آن‌ها می‌دانیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای که برای رویترز ارسال کرده، آورده است که فرانسه اظهارات وزیر کشور ایران در خصوص هم‌وطنانمان که اخیرا در این کشور دستگیر شده‌اند را رد می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که همانطور که وزیر خارجه اعلام کرده ما تاکنون از بازداشت ۷ فرانسوی در ایران اطلاع داریم. فرانسه قویا رفتار ایران با هم‌وطنان‌مان را محکوم می‌کند. ما مقامات ایران را مسئول سرنوشت و رفتار با تمامی توابع فرانسوی که خودسرانه در ایران بازداشت شده‌اند، می‌دانیم.

احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به ناآرامی های اخیر بر این نکته که همه آن جوانان و نوجوانان فرزندان نظام هستند، تاکید کرد و گفت: دشمن سعی کرد با ایجاد ناامنی، متوقف کردن حرکت علمی کشور، ایجاد مزاحمت برای کسب و کارها یک فضای نامناسب و ناامنی را برای مردم ایجاد کند که با برخورد قوی دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی نتوانست به اهدافش برسد. دشمن به دنبال گسست گفتمانی بین مردم است و تلاش دارد که دولت را از وظایف خود باز دارد.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه در درگیری های اخیر افرادی از ملیت های مختلف دستگیر شده اند، تصریح کرد: عناصری از دستگاه اطلاعاتی فرانسه و عناصری از داعش حضور داشتند که دستگیر شده اند. در اغتشاشات اخیر عناصری از کشورهای دیگر هم حضور داشته اند که دستگیر شده و در اختیار قوه قضاییه هستند که برابر ضوابط قضایی با آنها برخورد می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر