کد خبر: 185624
A

وزیر امور خارجه: عملیات ما علیه اسرائیل «محدود» و هدف‌مان ضربه به پایگاه هواپیماهای اف ۳۵ بود

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت که نیروهای ایرانی پایگاه نظامی که هواپیماهای اف ۳۵ اسرائیل در آنجا نگهداری می‌شود و عملیات علیه ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق با استفاده از این پایگاه نظامی انجام شد، مورد هدف قرار داده‌اند.

وزیر امور خارجه: عملیات ما علیه اسرائیل «محدود» و هدف‌مان ضربه به پایگاه هواپیماهای اف ۳۵ بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت که نیروهای ایرانی پایگاه نظامی که هواپیماهای اف ۳۵ اسرائیل در آنجا نگهداری می‌شود و عملیات علیه ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق با استفاده از این پایگاه نظامی انجام شد، مورد هدف قرار داده‌اند.

وی همچنین از «چشم رژیم صهیونیستی» به عنوان یکی دیگر از اهداف ایران در آن حمله نام برد که به گفته او «مرکز اطلاعاتی» و چشم اسرائیل برای هدایت تمام عملیات‌های ۶ ماه گذشته و عملیات اخیر بر روی سفارت ایران در دمشق بوده است.

وی درباره «محدود» بودن عملیات ایران چنین توضیح داد:«ما هیچ هدف غیرنظامی در پاسخ خود تعریف نکردیم و نیروهای ما مکان اقتصادی و جمعیتی را هدف قرار ندادند و حتی در حمله به پایگاه نظامی که مرکز عملیات این رژیم علیه سفارت ایران بود، دقت لازم برای برخورد و پاسخ مورد توجه قرار گرفت.»

امیرعبداللهیان همچنین گفت که جمهوری اسلامی «مسلم» بودن پاسخ ایران را ۷۲ ساعت قبل از آغاز عملیات به دوستان خود در منطقه اعلام کرده و به آمریکا هشدار داده که اگر از تل‌آویو دفاع کند، پایگاه‌های نظامی‌اش در منطقه مورد هدف قرار خواهد گرفت.

ارتش آمریکا می‌گوید در سرنگونی و انهدام نزدیک به نیمی از پهپهادها و موشک‌های شلیک شده ایرانی به سوی اسرائیل دست داشته است. امیرعبداللهیان گفت که ایران روز یکشنبه به کاخ سفید اعلام کرده که عملیاتش «محدود» و «دفاعی» است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر