کد خبر: 19178
A

صداوسیما خطاهای گذشته را جبران کند

چه مناظره‌ها زنده باشد و چه ضبط شده، رسانه ملی یک بار دیگر فرصت دارد تا خطاهای گذشته خود را جبران کند و فارغ از تعلقات سیاسی، به این حقیقت که بیت‌المال مردم را به امانت در اختیار دارد و حق ندارد آن را قربانی مطامع و مطالبات سیاسی کند، پایبند باشد.

صداوسیما خطاهای گذشته را جبران کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، احمد حسینی در روزنامه «جمهوری اسلامی» نوشته است: در یک انتخابات دو قطبی، بدترین خطا می‌تواند اسیر حاشیه‌سازی‌ها شدن باشد. ممکن است جریان مخالف دولت با توجه به ضعف راهبردی و عدم توفیق در جلب نظر مردم به این شیوه روی آورد ولی دولت آقای روحانی که کارنامه موفقی در عرصه‌های داخلی و خارجی دارد باید به شدت مراقبت کند در دام این حاشیه‌سازی‌ها قرار نگیرد.

امروز شرایط به‌گونه‌ای است که دولت یازدهم با دست‌های پر می‌تواند وارد ایام تبلیغات انتخاباتی شود و نیازی به تخریب رقیب ندارد، تنها کافی است دستاوردهای چهار ساله خود را به روشنی و صراحت و مستند عرضه کند و رأی‌دهندگان هم فرق بین حقیقت و حاشیه و فریب را خوب شناخته‌اند و حتماً مجدد به این دولت اعتماد خواهند کرد، ولی تنها سلاح جناح مقابل نقد برنامه‌های دولت و تلاش در جهت اثبات عدم توفیق عملکرد آقای روحانی است.

البته اگر این برنامه با رعایت اخلاق و پرهیز از سیاه‌نمایی و کتمان حقایق باشد، کاملا پسندیده است. آنچه مایه نگرانی است، ادامه شیوه ناپسند و غیراخلاقی نقد افراد بجای عملکرد آنان است؛ همان شیوه مذموم که بنیان‌گذارانش را از صحنه رقابت‌ها حذف کرد و سرنوشت هرکس که به آن دست یازد، همین خواهد شد.

نکته دیگر، مراقبت مسئولین نظام از غوغا سالاری و مقابله جدی با کسانی است که جامعه را نا‌آرام می‌خواهند تا به این بهانه فضای انتخابات را امنیتی کنند که نتیجه آن حضور حداقلی مردم و بالا رفتن جریانی است که همیشه خلاف آن را خواسته است. برخورد جدی با آشوب‌طلبان و قانون‌شکنان وظیفه اصلی مقامات امنیتی و انتظامی است تا به‌قول معروف افراد و نهادهایی به فکر مهندسی انتخابات نیافتند.

نکته مهم دیگر، آزمون بزرگی است که صداوسیما باید بگذراند. چه مناظره‌ها زنده باشد و چه ضبط شده، رسانه ملی یک بار دیگر فرصت دارد تا خطاهای گذشته خود را جبران کند و فارغ از تعلقات سیاسی، به این حقیقت که بیت‌المال مردم را به امانت در اختیار دارد و حق ندارد آن را قربانی مطامع و مطالبات سیاسی کند، پایبند باشد.

و پایان سخن آنکه ایام پیش رو برای همه متولیان نظام و مسئولین و رقبای انتخاباتی، تقویت باور و اعتماد مردم است و اینکه میزان فقط رأی آنهاست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر