کد خبر: 20039
A

محمدعلی وکیلی: میرسلیم به اسپک‌زن تبدیل شده/ قالیباف درباره فعالیت‌های اقتصادی داخل و خارج از کشور فرزندش توضیح دهد

سخنگوی ستاد روحانی با بیان اینکه تاکنون کاندیداهای رقیب برنامه‌های خود را تشریح و تبیین نکرده‌اند، گفت: کارشناسان معتقدند همین ادعای ۱۵۰ هزار تومان یارانه در صورتی که قرار به اجرایی شدن باشد، بنزین لیتری ۴ هزار تومان و نان لواش ۲ هزار تومان خواهد شد و در عمل بی‌فایده خواهد بود.

محمدعلی وکیلی: میرسلیم به اسپک‌زن تبدیل شده/ قالیباف درباره فعالیت‌های اقتصادی داخل و خارج از کشور فرزندش توضیح دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدعلی وکیلی در دومین نشست خبری خود به عنوان سخنگوی ستاد حسن روحانی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه انتخابات تهدیدات دشمنان را به حداقل برساند و با مشارکت حداکثری همراه باشد، اعلام کرد: شیوه تبلیغات ستادها باید در راستای خواست نظام باشد و هر پیامی که از مشارکت بکاهد خلاف منافع ملی کشور است.

او با اشاره به برگزاری دومین مناظره شش کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: کمی فضا شفافتر شده و تفاوت این مناظره با مناظره نخست این بود که آرایش تیمی بهتری شکل گرفته و درحالی که در مناظره اول شاهد دو تیم دو نفره بودیم در این مناظره دو تیم سه نفره روبروی هم قرار گرفتند.

سخنگوی ستاد روحانی افزود: آقای میرسلیم از وضعیت بلاتکلیف گذشته خارج شده و به قول خودش پاس‌هایی که می‌داد، بی‌جواب نمی‌ماند و حتی خودش تبدیل به اسپک زن شده بود که نشان دهنده فعال شدن اتاق‌های فکر است و ایرادی ندارد.

وکیلی با بیان اینکه در مناظره روز گذشته شاهد دو شیوه بودیم که یکی تخریبی و سلبی و دیگری ایجابی و تبیینی بود، اظهار کرد:  مردم هنوز از زبان کاندیداهای رقیب حرف اثباتی و تشریح برنامه‌ها را نشنیده‌اند و متوجه نشدیم درصورتی که این افراد رای بیاورند بنابر چه منابعی قرار است وعده ۵ میلیون شغل را محقق کنند و بنابر کدام روش های علمی و کارشناسی یارانه مردم تبدیل به ۱۵۰ هزار تومان و کارانه تبدیل به ۲۵۰ هزار تومان می‌شود.

او یادآور شد: آقای قالیباف در سال ۸۷ طی نامه‌ای رسمی به رییس مجلس وقت در مخالفت با یارانه‌ها افزایش آن را نادرست خواندند و این درحالی است که نظر ایشان در آن زمان درست بود و اکنون مشخص نیست چگونه تغییر نظر داده‌اند. همچنان کارشناسان معتقدند همین ادعای ۱۵۰ هزار تومان یارانه در صورتی که قرار به اجرایی شدن باشد، بنزین لیتری ۴ هزار تومان و نان لواش ۲ هزار تومان خواهد شد و در عمل بی‌فایده خواهد بود.

وکیلی گفت: به نظر می‌رسد این دو مناظره تا به اکنون نتوانسته توان سنجی کاندیدای منتقد دولت را برای مردم به نمایش بگذارد و امیدواریم در مناظره سوم این مهم محقق شود.

او با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها در مناظره روز گذشته اعلام کرد: این افراد قرار است درصورت اقبال مردم نفر نخست اجرایی کشور و نفر دوم نظام بعد از مقام معظم رهبری باشند. مردم انتظار حرف مستند دارند و کسی نمی‌تواند خلاف گویی را از این افراد را بپذیرد. دیروز ادعا شد که فرزند وزیر آموزش مرتکب خلاف شده درحالی که بنابر حکم دادگاه مشخص شد که ایشان هیچ تخلفی انجام نداده است.

سخنگوی ستاد روحانی ادامه داد:‌ ممکن است بگویند چرا فرزند وزیر دست به تجارت زده است. همین انتقاد به فرزند آقای قالیباف وارد است. فعالیت‌های تجاری آقای الیاس قالیباف در خارج و داخل کشور و فعالیت‌های آموزشی و نام مدرسه ایشان زبانزد است. البته ایرادی ندارد به شرطی که از رانت فرزند شهردار بودن یا فرزند وزیر بودن استفاده نشود و با این همه باتوجه به توضیخاتی که درباره فرزند وزیر آموزش و پرورش مطرح شد، لازم است آقای قالیباف نیز درباره فعالیت‌های اقتصادی پسر خود توضیح دهد.

ادعای برخی نامزدها و رفتار آنها درباره آزادی مطبوعات شبیه جوک است

نماینده مردم تهران در مجلس به بحث آزادی مطبوعات و دسترسی به اطلاعات که در مناظره دیروز مطرح شد اشاره کرد و گفت: در جریان پرونده املاک نجومی شاهد بودیم که یک سایت اسناد رسمی را در این رابطه منتشر کرد که به شدت با آن برخورد و صاحب سایت نیز بازداشت شد. اینطور ادعا کردن و نگاه کردن به دوربین و خلاف گفتن، متناقض و شبیه به جوک است.

او در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: در تیم ما هماهنگی صورت نگرفته بود اما در تیم حریف این هماهنگی وجود داشت و اگر شباهتی در گفتار هاشمی‌طبا با روحانی و جهانگیری می‌بینید به دلیل تعلق گفتمانی است اما در تیم رقیب شاهد بودیم که آقای میرسلیم صد و هشتاد درجه تحول پیدا کرد و به قول خودش در این مدت به قدری اعتماد به نفس به دست آورده که خود پاس داد و خود اسپک زد.

سخنگوی ستاد روحانی تاکید کرد: آقای میرسلیم سخنان خوبی درباره آزادی مطبوعات گفتند اما  پرونده ایشان در برهه‌ای که در وزارت ارشاد بودند در دسترس است که در تناقض با گفتار ایشان بود. البته دور بودن از قدرت و از دریچه تجارت به سیاست نگاه کردن، انسان را خوش سخن می‌کند

ادامه دارد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر