کد خبر: 20229
A
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کل کشور خبر داد:

رسانه‌ها حق ندارند علیه نامزدها مطلبی منتشر کنند

فرهاد تجری گفت: براساس قانون، مطبوعات و نشریات حق ندارند آگهی یا مطالبی علیه نامزدهای انتخاباتی بنویسند و یا مطلبی منتشر کنند که نشان از انصراف گروه یا شخصی از نامزدی است.

رسانه‌ها حق ندارند علیه نامزدها مطلبی منتشر کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کل کشور  با بیان این مطلب، افزود: ماده ۶۳ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراها در شهر و ماده ۶۴ آیین نامه اجرایی انتخابات شوراها در روستا و بخش به صراحت می‌گوید که اگر رسانه‌ها این کار را انجام دادند، در این صورت نامزدها حق دارند پاسخ خود را به رسانه مزبور بدهند و آن رسانه طبق قانون مطبوعات مکلف به چاپ فوری آن در مهلت مجاز تبلیغات است.

تجری درباره انتشار سخنان شخصیت‌ها در جهت تایید نامزدها نیز اضافه کرد: براساس ماده ۶۴ آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراها در شهر، انتشار اعلام‌نظر شخصیت‌ها(بدون ذکر عنوان و مسئولیت آنان)، مجامع، احزاب و گروه‌ها در تایید نامزد انتخاباتی باید مستند به مدرک کتبی و امضا شده باشد. وی در توضیح بیشتر افزود: نامزد انتخاباتی نیز در صورتی که بخواهد از تایید مراجع یاد شده در صدر این نامه استفاده کند باید مستندات و مدارک آن را ارائه دهد.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کل کشور با اشاره به ماده ۶۵ آیین نامه اجرایی انتخابات شوراها گفت: همزمان با آغاز به کار ستاد تبلیغات انتخاباتی نامزدها، نشانی و محل ستاد و نام مسئول آن باید کتبا و با امضای نامزد انتخاباتی مربوط، به آگاهی هیات اجرایی حوزه انتخابیه برسد.

به گفته تجری ستاد تبلیغات انتخابات، مرکزی است که فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنها مندرج در مواد فصل پنجم این آیین‌نامه در آن ساماندهی و انجام می‌پذیرد و هر داوطلب تنها می‌تواند در هر منطقه شهرداری یک ستاد تبلیغاتی دایر کند. وی ادامه میدهد: براساس ماده ۶۶ آیین نامه اجرایی نیز، هرگونه عکس و آثار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی که در محل شعبه ثبت‌نام و اخذ رأی وجود دارد باید قبل از اخذ رأی، توسط اعضای شعبه امحا شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر