کد خبر: 20305
A

نوبخت: با حرف و شعار نمی‌توان فرصت شغلی ایجاد کرد/ تا پایان برنامه ششم نرخ بیکاری را تک‌رقمی می‌کنیم

سخنگوی دولت تاکید کرد: عده‌ای می‌گویند چرا بیشتر فرصت شغلی ایجاد نمی‌کنید؟ با حرف که نمی‌شود باید طبق قانون و میزان سرمایه این عمل صورت بگیرد.

نوبخت: با حرف و شعار نمی‌توان فرصت شغلی ایجاد کرد/ تا پایان برنامه ششم نرخ بیکاری را تک‌رقمی می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود عنوان کرد: دولت باید در برابر مردم پاسخگو باشد و من از شما خبرنگاران تشکر می‌کنم که این مطالب را منعکس می‌کنید. روز گذشته ستاد اقتصاد مقاومتی جلسه‌ای داشت. در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در راستای چگونگی اجرای قانون برنامه ششم برای افرایش سطح اشتغال و فرصت‌های شغلی و مصوبه بهمن ماه شورای اشتغال کارورزی اتخاذ شد.

او افزود: حسب پیشنهاد دولت برای این که تا پایان برنامه ششم بتوانیم نرخ بیکاری را یک رقمی کنیم نیازمندیم ۹۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم. طی سال‌های پیش رو هر سال ۷۶۵ هزار نفر نیروی کار جدید وارد بازار خواهند شد. جمعیت شاغل ما از سال ۸۴ از ۲۰ میلیون و ۶۱۸ نفر به ۲۰ میلیون ۶۲۰ هزار نفر رسید. از سال‌های ۹۲ تا ۹۵ این رقم به ۲۲ میلیون نفر رسید. یعنی افزایش ۲ میلیون نفری ، اما اگر با روال گذشته اقدام کنیم هر سال ۲۶۰ هزار نفر به بیکاران اضافه می‌شود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: برنامه‌ای دادیم به مجلس تا هر سال ۹۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود تا به بیکاران ما اضافه نشود و تا پایان برنامه نرخ بیکاری تک رقمی شود. اما نکته مهم این است که ما چگونه باید این کار را انجام دهیم، مجلس برای ایجاد ۹۵۰ فرصت شغلی باید سالانه ۷۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه بدهد. عده‌ای می‌گویند چرا بیشتر فرصت شغلی ایجاد نمی‌کنید؟ با حرف که نمی‌شود باید طبق قانون و میزان سرمایه این عمل  صورت بگیرد. در سال قبل ۳۳۴ هزار میلیارد تومان برای ایجاد فرصت‌های شغلی  و سرمایه‌گذاری در کشور هزینه شد و ما ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم.

او گفت: برای به دست آوردن این بودجه دولت از این طرق اقدام کرد؛ سرمایه دارای‌های تملک دولت، صندوق توسعه ملی، شرکت‌های دولتی، سهم آورده بخش خصوصی، منابع خارجی و برداشت از بانک‌ها. ما در جذب منابع خارجی مشکل داریم، برای تامین ۷۷۰ هزار میلیارد تومان باید ۱۹۵ میلیارد تومان معادل ۶۵ هزار میلیارد دلار  سرمایه‌گذاری خارجی صورت گیرد.

ادامه دارد....

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر