کد خبر: 20688
A

تشریح فرآیند انتخاب رییسی به عنوان کاندیدای اصلح جامعه مدرسین

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ایفرآند انتخاب ابراهیم رییسی به عنوان کاندیدای اصلح این تشکل را تشریح کرد.

تشریح فرآیند انتخاب رییسی به عنوان کاندیدای اصلح جامعه مدرسین

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ متن این بیانیه به شرح ذیل است:در پی اظهار نظرهای گوناگون در رابطه با حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدابراهیم رئیسی «دامت توفیقاته» به اطلاع می رساند: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پس از برگزاری جلسات متعدد و بحث و بررسی های گوناگون در مورد مصادیق اصلح و با در نظر گرفتن همه جوانب و طبق روال دوره های گذشته، سرانجام در جلسه رسمی شورای عالی جامعه مدرسین 8 /2/ 1396 موضوع به رای گذاشته شد، که با اکثریت حاضرین در جلسه حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدابراهیم رئیسی به عنوان کاندیدای اصلح در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد.

لیکن در پی شیطنت های برخی رسانه های تفرقه افکن در ایجاد تشکیک در اذهان عمومی موارد چند به محضر شما امت مومن و انقلابی تقدیم می گردد.

1 – آرایی که در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین گرفته می شود به صورت مخفی بوده و هیچ کس از آرای دیگری مطلع نمی باشد، بنابراین انتشار اسامی برخی از اعضای محترم این نهاد در رسانه ها به عنوان موافق یا مخالفت گمانه زنی است و هیچ اعتباری ندارد.

2 – ضمن احترام به آراء و نظرات همه اعضای محترم به اطلاع می رساند، برخی بزرگواران در جلسه رای گیری مورخ 8 /2/ 1396 جامعه مدرسین حضور نداشتند. برخی اعضای محترمی هم هستند که مدتهاست توفیق نداریم که در جلسات در خدمتشان باشیم و این طبیعی است در هر تشکیلاتی آراء موافق و مخالف وجود دارد.

در هر صورت نظر کسانی که رای موافق داده اند و کسانی که نظر دیگری دارند محترم می باشد و این در حالی است که طبق روال دوره های گذشته همواره در بیانیه جامعه مدرسین اکثریت آراء حاضرین در جلسه مطرح شده است.

3 – شنیده شده برخی با بی تقوایی، موافقان یا مخالفان را به احزاب و گروه‌هایی خاص منتسب نموده‌اند،‌که باید گفت علما و اعضای محترم جامعه مدرسین براساس معیارهای عقلی و شرعی خود اقدام می نمایند و در ارائه آرای مثبت و منفی مستقل عمل می‌کنند.

4 – هر چه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم باید بدانیم حفظ آرامش فضای جامعه یک ضرورت است و کسانی که به دنبال ایجاد تفرقه هستند در حقیقت به ملتهب شدن فضا کمک می‌کنند و باید بدانند با این امور نه رای علما تغییر می کند و نه می توانند از تاثیرگذاری رای داده شده جلوگیری کنند.

5 – در پایان به اطلاع می رساند، مصوبه8 اکثریت اعضاء حاضر در جلسه جامعه مدرسین، نسبت به اصلح بودن حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی بر قوت خود باقیست و هیچ تردیدی در آن حاصل نشده است.

امیدواریم روز 29 اردیبهشت با همت بلند ملت شریف ایران اسلامی بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبی «مدظله العالی» شاهد انتخاباتی با شکوه باشیم و خداوند تبارک و تعالی نیز بهترین‌ها را برای این ملت مقدر بگرداند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر