کد خبر: 22171
A
دیده بان ایران از انتخابات هیئت رئیسه مجلس دهم گزارش می دهد؛

مستقلین وزن پیدا کردند

جعفر زاده ایمن آبادی در گفتگویی با یکی از خبرگزاری های اعلام کرد بنابر توافقی که شب گذشته در فراکسیون مستقلین حاصل شد، تصمیم گرفتیم به‌گونه‌ای وارد عمل شویم که هیات رییسه فعلی مجلس به‌طور کامل حفظ شود. وی گفت: با این حال پس از انجام این توافق آقای حاجی‌بابایی رییس فراکسیون نمایندگان ولایی در مصاحبه‌ای که انجام داد، اعلام کرد که در این صورت، توافق را نپذیرفته و این فراکسیون لیست مستقل خواهد داد.

مستقلین وزن پیدا کردند

دیده بان ایران_ محمود اکبری کیا: فردا، چهارشنبه انتخابات دومین سال هیئت رئیسه مجلس دهم برگزار می شود و سه فراکسیون امید، مستقلین و ولایت تلاش می‌کنند تا بتوانند سهم بیشتری از ترکیب هیئت رئیسه مجلس را از آن خود کنند.

در این بین فراکسیون امید و ولایت به عنوان دو فراکسیون اصلی مجلس دهم که همواره در حال وزن کشی بودند فراکسیون جدیدی به نام مستقلین را در بین خود دیدند؛ مستقلین که اعضاء آن متمایل به فراکسیون امید است و برخی از اعضاء آن با حضور در لیست امید اقبال عمومی را کسب کردند و به بهارستان راه یافتند، در تصمیم گیری های مجلس همواره موافق امیدی ها بودند و نشان داند که تعلق خاطر بیشتری نسبت به این فراکسیون دارند.

بر همین اساس فراکسیون امید اینگونه تصور می‌کرد که مستقلین این بار نیز آن‌ها را همراهی خواهند کرد اما مستقیلن نشان دادند که مستقل اند و در تصمیمی گیری های مجلس، تابع امیدی ها نیستند.

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی نائب رئیس فراکسیون مستقلین در گفتگویی اظهار کرد: بهتر است فراکسیون امید و اصلاح طلبان نگاه تمامیت خواه نداشته باشند لذا باید فضا را برای حضور همه تفکرها باز بدانیم و ما نباید مغرور شویم و باید اجازه دهیم همه در انتخابات شرکت کنند.

همین حال نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون ولایت اظهار کرد: ائتلاف بین فراکسیون ولایی با مستقلین مجلس قطعی شده است و لیست ائتلافی میان مستقلین و اصولگرایان و تقسیم کرسی های هیات رئیسه به صورت 6 + 6 بین دو فراکسیون قطعی است.

 

جعفر زاده ایمن آبادی  در گفتگویی با یکی از خبرگزاری های اعلام کرد بنابر توافقی که شب گذشته در فراکسیون مستقلین حاصل شد، تصمیم گرفتیم به‌گونه‌ای وارد عمل شویم که هیات رییسه فعلی مجلس به‌طور کامل حفظ شود.

وی  گفت: با این حال پس از انجام این توافق آقای حاجی‌بابایی رییس فراکسیون نمایندگان ولایی در مصاحبه‌ای که انجام داد، اعلام کرد که در این صورت، توافق را نپذیرفته و این فراکسیون لیست مستقل خواهد داد.

فراکسیون امید در این شرایط حفظ وضع موجود را در اولویت خود قرار می دهند و بهرام پارسایی در گفتگو با دیده بان ایران گفت: فراکسیون امید به دلیل حفظ آرامش و همراهی و همدلی مجلس به حفظ وضع موجود رضایت داده است.

با این شرایط مشخص شد فراکسیون مستقلین در مجلس دهم دارای وزن هستند و نقش تعیین کننده ای در تصمیم گیری های مجلس دارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر