کد خبر: 23761
A
عصر امروز برگزار شد؛

اولین دور مذاکرات تهیه سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان

بر اساس توافق انجام شده در جریان سفر وزیر امور خارجه کشورمان به کابل در اردیبهشت ماه گذشته، اولین دور مذاکرات تهیه سند جامع همکاریهای راهبردی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان عصر روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه با حضور یک هیات سی و پنج نفره شامل معاونین وزرا و مدیران کل وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف دولت افغانستان در تهران در قالب پنج کمیته مذاکراتی شروع شد.

اولین دور مذاکرات تهیه سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، دستور کار این کمیته ها بررسی راههای گسترش و ارتقاء همکاریهای دوجانبه در حوزه های مختلف امنیتی- دفاعی، اقتصادی و ترانزیت، آب، اتباع و فرهنگی و آموزشی به منظور تهیه موفقتنامه جامع همکاریهایی راهبردی دو کشور می باشد.

در مراسم افتتاحیه این مذاکرات ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان ، روابط دوکشور را بسیار صمیمانه و نزدیک خواند و ضمن تسلیت حوادث تروریستی اخیر در کابل ، مزارشریف و سایر شهرهای افغانستان ابراز امیدواری کرد طرفین در این مذاکرات بتوانند سناریوهای برد- برد مناسبی را برای تضمین منافع پایدار دو کشور مورد توافق قرار دهند.

 یما کرزی معاون شورای امنیت ملی افغانستان نیز در این مراسم گفت: دو کشور با تهدید مشترک تروریسم ، قاچاق مواد مخدر ، جرایم سازمان یافته و استفاده ابزاری از گروههای تروریستی مواجه هستند و باید تلاش کنیم تا با عبور از مسایل کوچک ، به سطح بالایی از.  همکاریهای راهبردی نایل شویم.

کمیته های مذاکراتی پنجگانه موظف شده اند در ظرف سه تا حد اکثر شش ماه این مذاکرات را به نتیجه برسانند و پیش نویس متن سند جامع همکاریهای راهبردی دو کشور را جهت امضای مقامات ارشد تهیه کنند.-ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر