کد خبر: 23847
A

ترمیم کابینه دولت فرانسه پس از انتخابات پارلمانی این کشور

سخنگوی دولت فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که در پایان انتخابات مجلس ملی این کشور، نخست وزیر فرانسه 'ادوار فیلیپ' به منظور 'ترمیم فنی' هیئت وزیران استعفاء خود را تسلیم رئیس جمهوری می کند.

ترمیم کابینه دولت فرانسه پس از انتخابات پارلمانی این کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حزب امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، 'جمهوری در حرکت'، در پایان دومین دور انتخابات قانونگزاری این کشور اکثریت مطلق کرسی های مجلس ملی فرانسه را از آن خود کرد.

با توجه به آمار به دست آمده در انتخابات پارلمانی فرانسه، ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه به منظور ترمیم کابینه بر اساس نتایج به دست آمده، بطور رسمی امروز استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور می کند.
کریستف کاستنر سخنگوی دولت فرانسه در این باره گفت: روزهای آینده کابینه جدید به ریاست 'ادوار فیلیپ' تشکیل خواهد شد. او همچنین گفته است که در ترمیم کابینه تغییری مهمی در ترکیب آن روی نخواهد داد و 'ادوار فیلیپ' از نو به عنوان نخست وزیر هدایت دولت را در دست خواهد گرفت.
در دومین دور انتخابات مجلس ملی فرانسه حزب رئیس جمهوری، 'حزب جمهوری در حرکت'، با کسب 308 کرسی (43.6 درصد آرای ریخته شده در صندوق ها) اکثریت مطلق را در مجلس ملی فرانسه به دست آورد. متحد رئیس جمهوری، 'حزب دموکرات' (موسوم به 'مودم') توانست 42 کرسی مجلس را به دست آورد.
حزب جمهوری خواهان که مهمترین گرایش راست فرانسه به شمار می رود در این انتخابات 113 کرسی به دست آورد که با احتساب 24 کرسی دیگر گرایش ها و احزاب راست فرانسه توانست موقعیت یک اقلیت قدرتمند را در مجلس آینده کسب کند.
حزب سوسیالیست فرانسه که در مجلس پیشین اکثریت کرسی ها (284 نماینده) را داشت، در انتخابات جدید تنها توانست 29 کرسی به دست آورد و حزب رادیکال چپ نیز 3کرسی را از آن خود کرد. حزب چپ رادیکال ِ'فرانسۀ نافرمان' به رهبری 'ژان-لوک ملانشون' 17 نماینده و حزب کمونیست فرانسه 10 نماینده در مجلس جدید دارند. و بالاخره حزب راست افراطی 'جبهۀ ملی' توانست 8نماینده از جمله رهبر این حزب، مارین لوپن، را راهی مجلس فرانسه کند. در انتخابات قانونگزاری فرانسه 56.37 درصد واجدان شرایط رأی دهی از شرکت در انتخابات خودداری کردند._ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر