کد خبر: 251725
A

خضریان: توافق قاهره خلاف قانون بود

علی خضریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مرغ وزارت خارجه ما یک پا دارد و آن هم مذاکره با غرب و آمریکا است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: توافق قاهره خلاف قانون بود و مسیر دیپلماسی کشور در این زمینه با اشکالات جدی همراه است. وی افزود: دستگاه دیپلماسی ما در قاهره و نیویورک به دنبال تمدید اسنپ‌بک بود و با غربی‌ها مذاکره داشت.

خضریان: توافق قاهره خلاف قانون بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علی خضریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: مرغ وزارت خارجه ما یک پا دارد و آن هم مذاکره با غرب و آمریکا است.

وی افزود: مسیری که وزارت خارجه طی می‌کند همان مسیری است که در دولت روحانی و توسط محمدجواد ظریف دنبال شد.

خضریان تأکید کرد: دستگاه دیپلماسی کشور در حال پیگیری حفظ وضعیت موجود نظم جهانی است و این رویکرد همچنان ادامه دارد.

وزارت خارجه ما درسی از جنگ نگرفته‌ است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: وزارت خارجه ما درسی از جنگ نگرفته است و همچنان مسیر خود را بر پایه نظم موجود جهانی بنا کرده است.

وی افزود: خود غربی‌ها به دفعات به شکست نظم موجود اعتراف کرده‌اند، اما دستگاه دیپلماسی کشور همچنان در پیگیری و حفظ همین وضعیت است

مکاتبات اولیه چین و روسیه درباره اسنپ‌بک را امضا نکردیم/ ارتباطات ما با بریکس و شانگهای در حداقل ممکن است

علی خضریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  اظهار داشت: از ظرفیت بریکس و شانگهای در حوزه اقتصادی استفاده نمی‌شود و این در حالی است که می‌توانستیم بهره‌برداری بیشتری از این مجموعه‌ها داشته باشیم.

وی افزود: کشورهای روسیه و چین پیش از فعال شدن اسنپ‌بک از ایران حمایت کردند، اما ما با این کشورها همراهی نکردیم.

خضریان تأکید کرد: مکاتبات اولیه چین و روسیه درباره اسنپ‌بک را امضا نکردیم و همین موضوع باعث شد سطح همکاری‌ها و ارتباطات ما با این کشورها کاهش یابد.

توافق قاهره خلاف قانون بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: توافق قاهره خلاف قانون بود و مسیر دیپلماسی کشور در این زمینه با اشکالات جدی همراه است.

وی افزود: دستگاه دیپلماسی ما در قاهره و نیویورک به دنبال تمدید اسنپ‌بک بود و با غربی‌ها مذاکره داشت.

خضریان تأکید کرد: ما باید از موضع قدرت در مذاکرات عمل می‌کردیم، اما متأسفانه از موضع ضعف وارد شدیم و این امر به زیان کشور تمام شد.

امتیاز معاونت اقتصادی وزارت امورخارجه زیر صفر است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: برای رفع مشکلات اقتصادی مردم باید ابتکاراتی در وزارت امور خارجه وجود داشته باشد، اما نه تنها ابتکاری انجام نشد بلکه ابتکارات قبلی نیز تعطیل شد.

وی افزود: معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه تاکنون گام مؤثری در جهت همکاری اقتصادی با کشورهای منطقه، آفریقا و آمریکای لاتین برنداشته است و عملکرد آن قابل دفاع نیست.

توافق سعدآباد ستون کجی بود که دیوار تعامل با آژانس را سیاسی کرد

علی خضریان اظهار داشت: فردی در جایگاه اقتصادی وزارت خارجه قرار گرفته است که اقتصادی نیست و همین موضوع باعث ضعف در تصمیم‌گیری‌ها شده است.

وی افزود: به خاطر «مرغ یک پا» مذاکره با غرب، وزارت خارجه دچار خطای راهبردی شد و به جای اینکه از تجربه اسنپ‌بک درس بگیریم، سخنان مضحکی مطرح می‌شود که تازه به برجام برمی‌گردیم.

خضریان تأکید کرد: باعث و بانی قطعنامه‌ها همان مسیر غلطی بود که در مذاکرات با غرب آغاز شد و توافق سعدآباد نمونه بارز آن بود.

وی خاطرنشان کرد: مسیر فنی و حقوقی ارتباط ایران و آژانس برای اولین بار در سعدآباد اتفاق افتاد و از همان زمان مسیر فنی به مسیر سیاسی تبدیل شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر