کد خبر: 25484
A

امیری: رییس جمهور در حال رایزنی برای کابینه دوازدهم است/ ترکیب دولت دوازدهم کاملا فراجناحی خواهد بود

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: رییس جمهور درحال رایزنی با شخصیت های نظام و جریان های سیاسی هستند و تاکید کردند که کابینه دوازدهم کاملا فراجناحی خواهد بود.

امیری: رییس جمهور در حال رایزنی برای کابینه دوازدهم است/ ترکیب دولت دوازدهم کاملا فراجناحی خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حسینعلی امیری ظهر چهارشنبه بعد از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره کابینه دوازدهم افزود: امروز رییس جمهور از خواسته های مردم، گفتمان انتخابات و تحقق وعده ها در جلسه هیات دولت صحبت کردند .
وی ادامه داد: راجع به اعضای کابینه هم رییس جمهوری گفتند که در حال رایزنی و صحبت و مذاکره با شخصیت های نظام و بزرگان گروه های جریان های سیاسی هستند.
معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: رییس جمهور تاکید کردند ترکیب دولت دوازدهم کاملا فراجناحی خواهد بود و از توانمندی و ظرفیت های تمامی نیروهای نظام استفاده خواهد شد.
وی درباره روز تحلیف هم گفت: تحلیلف هم در همان روزی که مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است برگزار می شود. 
امیری درباره مسوولین ارشد خارجی در مراسم تحلیف گفت: میزبان مجلس شورای اسلامی است و از مقام ها و شخصیت های دیگر دنیا دعوت به عمل آوردند و ما در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم میهمان خارجی خواهیم داشت ولی تعدادشان مشخص نیست.
معاون پارلمانی رییس جمهوری درباره این که بین تنفیذ و تحلیف یک روز فاصله است خلل قانونی ایجاد نمی شود گفت: تا زمانی که دولت دوازدهم شروع به کار می کند دولت یازدهم به کار خود ادامه می دهد و کار کشور به هیچ وجه تعطیل بردار نیست. 
وی یادآور شد: براساس قانون و آیین نامه داخلی مجلس رییس جمهور دو هفته وقت دارند برای معرفی وزرای کابینه بعد از آن هم مجلس هم یک هفته وقت دارد راجع برنامه دولت و همچنین بررسی رای اعتماد به وزاری پیشنهادی به بحث و بررسی کند.- ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر