کد خبر: 27159
A

یوسف‌نژاد: اختیارات وزارتخانه‌های ادغامی مشخص نشد، پس22 وزارتخانه داریم/لاریجانی: اخطار وارد نیست

یک عضو هیئت رئیسه به دلیل مشخص نشدن حدود وظایف وزارتخانه‌های ادغامی اخطار داد و گفت: «وقتی حدود اختیارات وزارتخانه‎های ادغامی به مجلس نرسیده است، پس ما هنوز همان 22 وزارتخانه را داریم». لاریجانی هم در پاسخ گفت: اخطارتان وارد نیست.

یوسف‌نژاد: اختیارات وزارتخانه‌های ادغامی مشخص نشد، پس22 وزارتخانه داریم/لاریجانی: اخطار وارد نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در ادامه بررسی صلاحیت و برنامه‎های وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم، علی‎اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود با تکیه بر اصل 133 قانون اساسی، مورد وزارتخانه‌های ادغامی اخطار داد.

او خطاب به رئیس مجلس گفت: اولا طرف اخطارم شما هستید و بعد مجلس که بیش از 50 حقوقدان دارد. در این اصل تعداد وزارتخانه و حدود اختیارات را قانون مشخص می‌کند. می دانید که ما 22 وزراتخانه داشتیم که در سال 88 تا 90 تصمیم بر این شد که با ادغام ها، چند وزارتخانه کم شد.

این عضو هیئت رئیسه توضیح داد: حدود اختیارات وزارتخانه ها بر اساس اصل 133 قانون اساسی مشخص شده است و در تفسیر شورای نگهبان نیز آمده است. وقتی حدود اختیارات به مجلس نرسیده است، پس ما هنوز همان 22 وزارتخانه را داریم، وزارتخانه ای به نام مسکن، صنعت، ورزش و تعاون نداریم. رئیس جمهور باید وزیر 5 وزارتخانه دیگر را هم مشخص کند.

یوسف نژاد ادامه داد: «اینکه سال 90 به دولت این اختیار را دادیم که حدود اختیارات را به مجلس بفرستد و این کار نشد، نشان می دهد که دولت و مجلس هیچ علاقه ای برای این کار نداشتند. البته مجلس تعداد وزارتخانه را مشخص کرده است اما حدود اختیارات را تعیین نکرده است. خواهشمندم این نکته را از سوی کمیسیون قضایی بررسی کنید.»

پس از این اخطار، علی لاریجانی رئیس مجلس، پاسخ داد: اخطارتان وارد نیست چون همان زمانی که وزارتخانه‎ها را ادغام کردند گفتند که وظایف این دو وزارتخانه در هم ادغام شده است،. بنابراین الان به عنوان مثال وزارت مسکن و شهرسازی، مجموعه وظایف این دو وزارتخانه ادغامی را دارد.

البته رئیس مجلس، دقایقی بعد باردیگر خطاب به جهانگیری و اعضای هیات دولت که در مجلس مستقر بودند، گفت: اخطاری که آقای یوسف نژاد دادند،‌ در باب اینکه فقدی از نظر قانونی داشته باشیم، درست نیست. اما این اشکال وارد است که ظرف 6 ماه گفته شده باید این قانون تنقیح می شد و به صورت لایحه به مجلس ارائه می شد. اما از آن زمان این قانون اجرا نشده است. خواهش میرکنم این مورد را پیگیری کنید که سریعتر قانون اجرا شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر