نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان: اخذ عوارض از تنگه هرمز حق ماست

محمد عبادی‌زاده، امام جمعه بندرعباس: موضوعاتی همچون پایان کامل جنگ در جبهه مقاومت به‌ویژه لبنان، اعمال حاکمیت ایران بر تنگه هرمز با مدیریت یکپارچه و اخذ عوارض به‌عنوان حق مسلم ملت، حفظ حقوق هسته‌ای، آزادسازی دارایی‌های مسدودشده و لغو کامل تحریم‌ها، از محورهایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان: اخذ عوارض از تنگه هرمز حق ماست

به گزارش دیدبان ایران، آیت‌الله محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس، ضمن اشاره به روند مذاکرات اخیر، بر لزوم پایبندی جدی به «خطوط قرمز» ترسیم‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید و اظهار کرد: نباید اجازه داد در هیچ مرحله‌ای از مذاکرات، حقوق ملت ایران نادیده گرفته یا پایمال شود.

وی با تبیین اولویت‌های اصلی تیم مذاکره‌کننده، تصریح کرد: موضوعاتی همچون پایان کامل جنگ در جبهه مقاومت به‌ویژه لبنان، اعمال حاکمیت ایران بر تنگه هرمز با مدیریت یکپارچه و اخذ عوارض به‌عنوان حق مسلم ملت، حفظ حقوق هسته‌ای، آزادسازی دارایی‌های مسدودشده و لغو کامل تحریم‌ها، از محورهایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

خطیب جمعه بندرعباس افزود: امروز حفظ عزت ملی و صیانت از منافع مردم، بیش از هر زمان دیگری نیازمند اقتدار و پایبندی کامل به اصول ملی در روند گفت‌وگوهای بین‌المللی است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نعمت ولایت و رهبری، خاطرنشان کرد: مسیر تعالی و پیشرفت کشور مرهون هدایت‌های حکیمانه و صلابت رهبر معظم انقلاب است و شکر عملی این نعمت، حفظ روحیه جهادی و پشتوانه مردمی است؛ روحیه‌ای که همواره گره‌گشای مشکلات در بزنگاه‌های تاریخی بوده است.

ضرورت پیوند صنعت و دانشگاه برای رسیدن به تولید رقابت‌پذیر

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در بخش دوم خطبه‌ها، ضمن گرامیداشت روز صنعت و معدن، بر ضرورت تقویت سهم صنعت در تولید داخلی تأکید کرد و گفت: توسعه صنعتی کشور باید بر محور دانش‌بنیان، نوآوری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی استوار باشد.

وی با انتقاد از فاصله موجود در برخی بخش‌ها، تصریح کرد: صنایع برای دستیابی به محصولات باکیفیت و رقابت‌پذیر در سطح جهانی، ناگزیر از برقراری ارتباط ساختارمند با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند. تقویت این پیوند از طریق ایجاد دفاتر همکاری مشترک، مسیری هموار برای توسعه پایدار است.

 عبادی‌زاده همچنین خواستار تکریم واقعی کارآفرینان شد و افزود: جایگاه افرادی که با تلاش و سرمایه‌گذاری خود چرخ‌های اقتصاد را به حرکت درمی‌آورند، باید در جامعه ارتقا یابد؛ مسئولان باید به‌جای ایجاد مانع، میدان را برای نقش‌آفرینی این عزیزان باز کنند.

انتقاد از انحصار در صنایع کلان/ دولت حامی بخش خصوصی باشد

امام جمعه بندرعباس بر اهمیت نقش‌آفرینی بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: دولت موظف است با فراهم‌سازی تسهیلات و بسترهای قانونی، از بخش خصوصی حمایت کند تا این بخش به موتور محرک سرمایه‌گذاری تبدیل شود.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از انحصار در تولید، اظهار کرد: نباید شاهد تکرار الگوهای ناکارآمدی همچون انحصار در صنعت خودرو باشیم. فضای تولید کشور نیازمند رقابت سالم است تا با ورود بخش خصوصی توانمند و خلاق، زمینه ارتقای کیفیت محصولات داخلی فراهم شود.

عبادی‌زاده در پایان ضمن قدردانی از اصناف، بازاریان و صنعتگرانی که در دوران دفاع مقدس و جنگ اقتصادی حامی نظام بوده‌اند، خاطرنشان کرد: تکیه بر توان داخلی و حمایت هوشمندانه از تولیدکنندگان، تنها راه برون‌رفت از چالش‌ها و ترسیم آینده‌ای روشن برای اقتصاد ملی است.

 

ارسال نظر