کد خبر: 31287
A
معاون سیاسی وزیر کشور شیوه و روش انتخاب استانداران را بیان کرد؛

جبارزاده:توانایی تامین امنیت پایدار در استان ها از معیارهای مهم در ارزیابی استانداران/در هفته های آتی چند استاندار دیگر تغییر می کنند

معاون سیاسی وزیر کشور از معیارهای مهم در ارزیابی عملکرد استانداران را توانایی تامین امنیت پایدار در استان های مختلف کشور، نحوه عملکرد آنها در زمینه اقتصاد مقاومتی و رسیدگی به آسیب های اجتماعی و فعالیت های فرهنگی در استان ها عنوان کرد.

جبارزاده:توانایی تامین امنیت پایدار در استان ها از معیارهای مهم در ارزیابی استانداران/در هفته های آتی چند استاندار دیگر تغییر می کنند

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، جبار زاده معاون سیاسی وزیر کشور درباره شیوه و روش وزارت کشور و دولت دوازدهم برای تعیین استانداران جدید افزود: ارزیابی از استان ها براساس اختیارات استانداران انجام می شود و همواره تاکید بر ارزیابی براساس مجموعه ای از بحث های امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی است، چون استانداران به عنوان رییس شورای تامین استان ها، مسئول تامین امنیت استان ها هستند و این یکی از معیارهای بسیار مهم ما در ارزیابی ها است.

وی خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم، امنیت به نحو احسن در کل استان ها و کشور حاکم بود و این کار در سایه وحدت، همدلی و روحیه همکاری که بین اعضای شورای تامین استان ها رخ داده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با یادآوری این که شورای تامین استان ها به ریاست استانداران تشکیل می شود، تصریح کرد: در شورای تامین استان دادستان، رییس دادگستری، مدیر کل اطلاعات، فرمانده سپاه استان و نیروهای دیگر مسلح مستقر در استان حضور دارند که مجموعه این افراد با وحدت و همدلی در چهار سال گذشته توانستند ضریب امنیتی را در کشور ارتقا دهند.

جبارزاده ادامه داد: با توجه به تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی که در مقوله تامین امنیت داخل شهرها عهده دار است، یکی از پارامترهای ما برای ارزیابی عملکرد استانداران، بحث تامین امنیت استان ها است.

وی خاطرنشان کرد: معیار دوم بحث اقتصاد مقاومتی که از ابتدای دولت دوازدهم براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب به عنوان کار اصلی استانداران تعریف شده و ستادهای مربوطه تحت نظر قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان ها تشکیل شد و استانداران رییس این ستادها هستند.

معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: در این ستاد نیز همه مدیران مرتبط با مقوله اقتصاد مقاومتی عضویت دارند بنابراین یکی دیگر از معیارهای ما برای ارزیابی استانداران، نحوه عملکرد آنها در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

جبارزاده ادامه داد: به علاوه این دو مورد، بحث آسیب های اجتماعی، فعالیت های فرهنگی و بخش های مختلف از دیگر معیارهایی وزارت کشور در ارزیابی عملکرد استانداران است که پس از ارزیابی مجموعه این موارد می توان تصویری از استان ها را ارایه داد و براساس این تصویر کلی می توان درباره تمامی استان ها تصمیم گرفت.

وی درباره حضور نیروهای معتدل در جایگاه استانداری نیز گفت: طبیعی است که در جامعه ایران، گرایش های مختلف سیاسی وجود دارد و برای همه آنها احترام قائل هستیم، ولی نیروهایی به عنوان استاندار انتخاب می شوند که روش و مشی اعتدال را باور، معتقد و بتوانند آن را عملیاتی کنند، پس ممکن است خاستگاه اصلی یک استاندار جریان اصلاح طلب، اصولگرا یا غیر این دو جناح باشد ولی مهم این است که به عنوان استاندار مشی اعتدال را روش اصلی کاری خود و برنامه خود قرار دهند.

معاون وزیر کشور ادامه داد: آنچه که تاکنون نیز انجام شده است استانداران افرادی معتدل و معتقد به آرمان های دولت و انقلاب اسلامی هستند که خود را موظف به اجرای وعده های رییس جمهوری و برنامه های وزیر کشور در زمینه اداره امور داخلی کشور می دانند.

جبارزاده با بیان این که هدف از تغییر استانداران، اجرایی کردن وعده های رییس جمهوری در دولت دوازدهم است، افزود: به دنیال این هستیم که بتوانیم افرادی را در مسئولیت استانداری قرار دهیم که بتوانند وعده های آقای روحانی را محقق کنند.

معاون وزیر کشور همچنین درباره رایزنی با نمایندگان مجلس برای تعیین استانداران جدید تصریح کرد: وزارت کشور پیشنهادهای همه شهروندان را در همه زمینه ها مختلف می پذیرد و خوشحال می شویم همه کسانی که علاقمند به توسعه منطقه و استان های خود هستند، نظر دهند.

جبارزاده خاطرنشان کرد: طبیعی است که از بین این افراد ما از نظرات آنها استفاده می کنیم و از همه گروه های سیاسی، صاحبنظران و معتدمین محلی و از پیشنهادهای همه کسانی که علاقمند به مقوله اداره استان ها هستند، استقبال می کنیم.

وی تصریح کرد: البته مهم این است که این پیشنهادها در مسیر اهداف وزارت کشور باشد.

وی افزود: در هفته های آتی نیز چند استاندار دیگر تغییر خواهند کرد که در حال آماده سازی مقدمات آن هستیم و امیدواریم پس از اتمام تغییرات، همه استان ها بتوانند با استانداران جدید با انگیزه و انرژی مضاعف در راستای اهداف دولت، کار را به نحو احسن انجام دهند.

به گزارش ایرنا، تاکنون و از ابتدای دولت دوازدهم، 24 استاندار در کشور با تایید هیات دولت تغییر کرده اند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر