کد خبر: 32446
A

100 برنامه متنوع طی هفته بسیج در این شهرستان برگزار می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیح سپاه رضوانشهر گفت: طی هفته بسیج 100 برنامه متنوع با محوریت بسیج، مظهر مردم سالاری دینی در نقاط مختلف این شهرستان برگزار می شود.

100 برنامه متنوع طی هفته بسیج در این شهرستان برگزار می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سرهنگ پاسدار سید اکبر قاسمی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: هفته بسیج از بیست و نهم آبان ماه همزمان با سراسر کشور و با شرکت گسترده بسیجیان و مردم عزیز در این شهرستان آغاز خواهد شد و تا پنجم آذر ادامه خواهد داشت.
وی به حضور فعال بسیج در صحنه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: بسیج نماد وحدت، ایثار و گذشت و فداکاری جوانان عزیز کشور است که با بررسی فلسفه وجودی آن می توان گفت که امام در همان ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی فرمان تشکیل این نهاد مردمی را صادر فرمودند.
سرهنگ پاسدار قاسمی با اشاره به اثر گزاری بسیج افزود: اثرگزاری بسیج امروز بسیار فراتر و گسترده تر است و حتی در آنسوی مرزهای کشورمان نیز شاهد حضور این نیروی مردمی هستیم که نمونه بارز آن حضور جوانان کشورمان در سوریه، عراق و سایر جاها مشهود است.
فرمانده سپاه رضوانشهر به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد بسیج اشاره کرد و گفت: معظم له فرمودند تا بسیج هست نظام جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد و این یک رکن اساسی است.
وی وجود بسیج در کشور را لازم و ضروری خواند و بیان کرد: بسیج در واقع موتور محرکه توسعه کشور می باشد که در همه قضایای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور این نیروی مردمی بوده ایم.
سرهنگ قاسمی با گرامیداشت هفته بسیج و یاد شهدای بسیجی از برگزاری بیش از 100 عنوان برنامه طی این هفته در رضوانشهر خبرداد و افزود: غبار روبی مزار شهدا، دیدار با ائمه محترم جمعه شهرهای رضوانشهر و پره سر، رژه خودرویی، نشست های پرسش و پاسخ، شرکت در نماز جمعه از جمله برنامه های تدارک دیده شده به مناسبت این هفته است.
وی بیان کرد: برگزاری نشست های بصیرتی و روشنگری و تبیین گفتمان انقلابی، پیاده روی خانوادگی، برگزاری یادواره های شهدا، برپایی میز خدمت، ویزیت رایگان بیماران و برپایی کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی ویژه بانوان از دیگر برنامه های این هفته در این شهرستان است.
فرمانده سپاه رضوانشهر در بخش دیگر از سخنان خود افزود: امروز دشمن در صدد تضعیف تفکر ولایی و بصیرت در جامعه است که بسیج مهمترین سد راه دشمنان تلقی می شود و رسوخ فرهنگ ارزشی و اسلامی در نهاد بسیج به تمسک از ائمه اطهار و اطاعت پذیری از رهبری است.
ایشان با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بسیج گفت: مقام معظم رهبری سه ویژگی برای بسیج برشمردند که عبارت است از بصیرت، اخلاص همراه با عمل و عمل به هنگام و اندازه که با روحیه بسیجی امروز می توانیم مشگلات را در سطح جامعه مدیریت کنیم.
سرهنگ قاسمی افزود: طی هفته بسیج 100 برنامه متنوع در این شهرستان با محوریت بسیج، مظهر مردم سالاری دینی در نقاط مختلف این شهرستان برگزار می شود که از این میزان حدود 40 برنامه اصلی است که با مدیریت مستقیم سپاه ناحیه اجرا خواهد شد.
وی گفت: افتتاح طرح گشت بسیج محله محور از جمله طرح های جدیدی است که امسال در هفته بسیج شاهد تحقق و راه اندازی آن در سطح شهرستان خواهیم بود که بصورت آزمونه (پایلوت )و در سطح چند پایگاه مقاومت آغاز بکار میکند.
فرمانده سپاه رضوانشهر بیان کرد: در آخرین روز از هفته بسیج تجمع بزرگ بسیجیان تحت عنوان شکوه مقاومت را در سطح شهرستان خواهیم داشت که این اجتماع بزرگ حاوی پیام برای استکبار خواهد بود و اقتدار بسیج را به به نمایش خواهد گذاشت.
پنجم آذرماه در تقویم رسمی کشور روز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان امام راحل و آغاز هفته بسیج است .
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت جغرافیایی در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر