کد خبر: 33139
A

سفیر سوئیس: علاقه مند به گسترش روابط دو جانبه با ایران هستیم

سفیر سوئیس در تهران گفت: علاقه مند به گسترش روابط دو جانبه و ارتقاء سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

سفیر سوئیس: علاقه مند به گسترش روابط دو جانبه با ایران هستیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «مارکوس لاینتر» امروز- دوشنبه- در دیدار محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب افزود: دولت سوئیس علاقه مند به گسترش روابط دو جانبه و ارتقاء سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است.
سفیر سوئیس در تهران در این دیدار ادامه داد: در همین زمینه استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود بین دو کشور را خواستار شد.
«لاینتر» ضمن ابراز علاقه مندی نسبت به گسترش روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران به ویژه حوزه اقتصادی، گردشگری، صنعت دارو، اقتصاد دانش بنیان و ... خاطر نشان کرد: وجود قوانین کارآمد و مناسب در تسهیل مناسبات دو کشور موثر خواهد بود.
سفیر سوئیس همچنین خواستار افزایش رفت و آمدهای پارلمانی میان دو کشور شد.

**قدردانی از رویکرد سازنده دولت و پارلمان سوئیس در موضوع برجام
«محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه خوب روابط میان ایران و سوئیس گفت: افزایش همکاری‌های پارلمانی ایران و سوئیس در تسهیل و تسریع فعالیت بخش ‌های خصوصی و دولتی موثر بوده و به نفع مردم دوکشور می‌باشد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون‌های تخصصی از ارتقاء سطح مناسبات خود با پارلمان سوئیس استقبال می‌کند.
پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌ های فراوان اقتصادی دو کشور ادامه داد: در بخش‌های مختلف از جمله نفت و گاز، معادن، کشاورزی، بازار مصرفی ایران و اطراف آن، گردشگری، اقتصاد دانش بنیان و انرژی پاک دو کشور می‌توانند همکاری‌های بیشتری داشته باشند و مجالس دو کشور باید حرکت تجار و دولت‌های دوکشور را در این مسیر پشتیبانی کرده و تسهیل کند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درهمین زمینه براهمیت رفع موانع بانکی موجود تأکید کرد.
به گزارش خانه ملت، پورابراهیمی از رویکرد سازنده دولت و پارلمان سوئیس در رابطه با موضوع برجام قدردانی کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر