کد خبر: 35421
A

آیت الله موحدی کرمانی: امت پراکنده طعمه دشمن می شود

امام جمعه موقت با تاکید بر وحدت شیعه و سنی، گفت: امت پراکنده طعمه دشمن می شود، اما اتحاد مانع ضربات بدخواهان است.

آیت الله موحدی کرمانی: امت پراکنده طعمه دشمن می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت الله «محمدعلی موحدی کرمانی» درخطبه نخست نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته تهران افزود: شیعه و سنی باید در مقابل دسیسه های دشمنان، متحد باشند تا مرعوب آنان نشوند.
خطیب این هفته نماز جمعه تهران به محبت به عنوان عامل اصلی وحدت اشاره و تصریح کرد: وقتی فقرای جامعه از ثروتمندان محبت ببینند و وقتی ملت از دولت، عدل، تقوی و خدمت ببیند، وحدت ،حاکم می شود و امت به دولت علاقه مند می شود.
آیت الله موحدی کرمانی با تبریک در پیش بودن سالروز ولادت حضرت خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) و فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) به سوی وحدت گام برداشت و در سایه همین وحدت بر دشمنان غالب شد و امت واحده اسلامی را به وجود آورد.
وی با اشاره به عوامل وحدت و محبت، خاطرنشان کرد: به فرموده قرآن ، حُسن خلق عامل اصلی وحدت است که در رفتار حضرت محمد(ص) به روشنی مشاهده می شود.؛ آن حضرت با گذشت، محبت، طلب استغفار برای امت و استفاده از آنان در امور حکومتی، امت واحدی ایجاد کرد.
آیت الله موحدی کرمانی یادآوری کرد: در کلام معصوم(ع) نیز سخنان پاک، تواضع و فروتنی و ملاقات با تبسم با مردم به عنوان نشانه های حسن خلق یاد شده است.
امام جمعه موقت تهران از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به عنوان عامل وحدت شیعه و سنی یاد کرد و گفت: با این وجود ، امروز بسیاری حکومت های اسلامی گول خورده یا ترسیده اند و اجازه نمی دهند وحدت بین مسلمانان وجود داشته باشد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر