کد خبر: 35461
A

آیت الله اراکی: حل مشکلات سیاسی و اقتصادی مسلمین در گرو وحدت است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب انسانی گفت: فلسفه هفته وحدت این است که به سایر مسلمانان نیز بگوییم راز پیشرفت شما در وحدت است و با گرد هم جمع شدن است که می‌توانیم مشکلات سیاسی، اقتصادی و سایر مسایل را حل کنیم.

آیت الله اراکی: حل مشکلات سیاسی و اقتصادی مسلمین در گرو وحدت است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت‌الله محسن اراکی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران اظهار داشت: زیرسایه این نعمت بزرگ الهی است که می‌توانیم پیشرفت کنیم و پیام هفته وحدت این است که اگر خواستار این هستیم که به برترین درجات در دنیا و آخرت برسیم باید از تفرقه و ستیز دور شویم.
وی افزود: وقتی امت اسلامی یکی شود، سایر نعمت‌ها نیز به جوامع اسلامی سرازیر می‌شود؛ ما اگر خواستار حل مشکلات اقتصادی، سیاسی و سایر مسائل هستیم یکی از مهم‌ترین عوامل آن این است که جامعه اسلامی یکپارچه و گرد حضرت محمد (ص) و اهل بیت ایشان جمع شود.
آیت الله اراکی همچنین با بیان این که برادری و اخوت جهان اسلام نعمتی است که خداوند به انسان‌ها عطا کرده است گفت: خدای متعال برای هیچ نعمتی حتی بهشت با آن عظمت و خیر و خوبی که از سوی خدای متعال برای بندگان دارد، به جز نعمت وجود نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)، بر انسان منت نمی‌گذارد.
وی ادامه داد: ، خداوند می‌فرماید ما بهشت را بدون هیچ منتی به مومنان می‌دهیم، ولی وقتی به نعمت رسول خدا (ص) می‌رسیم خداوند می‌فرماید 'خدا منت گذاشت بر مومنین و رسولی را از بین مردم برگزید تا راه را به سوی خدا برای آنها باز و هموار سازد' ؛ این نعمت بزرگی است که خداوند مورد منت خویش و بندگان قرار می‌دهد. مهم‌ترین اثر این نعمت این است که از این طریق مسلمانان از ستیز و دشمنی بیرون می‌آیند و می‌توانند در هر کاری که می‌خواهند به موفقیت برسند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب انسانی تاکید کرد: این برادری و یکپارچگی به وسیله پیامبر (ص) و اهل بیت او به بشریت اعطا می‌شود، در اصل هدف پیامبر (ص) این است که جامعه اسلامی به وحدت برسند و وحدت ملت اسلامی سبب می‌شود که آنها مقتدرتر شوند و از نعمت‌های دیگر بهره‌ ببرند. ما با شکرگزاری از این نعمت و تابع بودن نسبت به رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) می‌توانیم به عزت برسیم.
وی گفت: امیدواریم که خداوند تمام جوامع اسلامی را به برکت رسول اکرم (ص) هدایت کند؛ ما جامعه یکپارچه داریم و امیدواریم این وحدت و یکپارچگی زیرسایه مقام معظم رهبری مستدام‌تر و پایدارتر شود.
آیت الله اراکی افزود: رهبری نماد رسول اکرم (ص) است و امیدواریم جهان اسلامی را با این رهبری به سوی وحدت و یکپارچگی برسانیم.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر