کد خبر: 41117
A

نماینده مجلس: آمار دقیقی از دراویش بازداشتی نداریم/ شکل‌گیری کمیته‌ای برای بررسی حوادث خیابان پاسداران

رییس کمیسیون شوراهای مجلس: کمیته بررسی حوادث گلستان هفتم قرار است آمار دقیقی از کشته شدگان احتمالی و تمامی آنچه اتفاق افتاده بدست بیاورند.

نماینده مجلس: آمار دقیقی از دراویش بازداشتی نداریم/ شکل‌گیری کمیته‌ای برای بررسی حوادث خیابان پاسداران

رییس کمیسیون شوراهای مجلس اظهارداشت: کمیته بررسی حوادث گلستان هفتم قرار است آمار دقیقی از کشته‌شدگان احتمالی و تمامی آنچه اتفاق افتاده بدست بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمد جواد کولیوند نماینده کرج و رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به شکل‌گیری کمیته‌ای برای بررسی حوادث گلستم هفتم گفت: به دستور و توصیه رییس مجلس و با همراهی کمیسیون امنیت ملی سه نفر را مامور بررسی حوادث گلستان کردیم.

وی تصریح کرد: این کمیته باید با وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج و ارگان‌هایی که در این جریان از گذشته‌های دور تا الان بر روی مجموعه‌های دراویش کار می کنند و مطالعاتی را انجام می دهند، جلسه بگذارند.

این نماینده مجلس با اشاره به خبرهایی در خصوص کشته شدن یک نفر از دراویش در بازداشتگاه خاطرنشان کرد: اصلا به این شکل نیست و کشته شدن یک نفر در بازداشتگاه صحت ندارد. در درگیری که اتفاق افتاده 3 مامور نیروی انتظامی و یک بسیجی به شهادت رسیدند. در درگیری ها افرادی از طرفین زخمی شدند و در بیمارستان بودند. قطعا از نیروی انتظامی در خصوص این فرد پیگیری خواهم کرد و نتیجه آن را نیز اعلام می کنم.

به گفته کولیوند کمیته بررسی حوادث گلستان هفتم قرار است آمار دقیقی از کشته شدگان احتمالی و تمامی آنچه اتفاق افتاده بدست بیاورند.

کولیوند در خصوص تعداد دراویشی که در بازداشت هستند، یادآور شد: در آن مقطع بیش از 300 نفر دستگیر شدند اما قوه قضاییه به سرعت بررسی کرد و خاطیان اصلی را نگه داشتند و سایر افراد را آزاد کردند. آمار دقیقی از کسانی که همچنان در بازداشت هستند نداریم. قوه قضاییه تک تک پرونده های این افراد را بررسی می کند.

منبع : اعتمادآنلاین 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر