کد خبر: 47155
A

باید مانع زیاده‌خواهی‌های بازرسان آژانس شویم/ حتما فردا می‌خواهند زیر میز رئیس‌جمهور را هم حفاری کنند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره بازرسی آژانس بین‌المللی انژری اتمی از دانشگاه‌های علم و صنعت و شریف گفت: آزمایشگاه یک دانشمند حریم شخصی اوست. این بازرسی‌ها فضای علمی کشور را ناامن می‌کند.


باید مانع زیاده‌خواهی‌های بازرسان آژانس شویم/ حتما فردا می‌خواهند زیر میز رئیس‌جمهور را هم حفاری کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا سلیمی درباره بازدید بازرسان آژانس بین‌المللی انژی اتمی از دانشگاه شریف گفت: از بازدید بارزسان آژانس بین المللی اتمی از دانشگاه شریف بی‌اطلاع هستم.

وی عنوان کرد: این کار واقعا جای نگرانی دارد، این بازدیدها فراتر از همه پادمان‌ها و ان پی تی است، برجام معنی‌اش این نبود که بازرس‌ها هر زمان از هر جایی که می‌خواهند بازدید کنند!

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: این بازدیدها چه معنایی دارد؟ از بیان این مطلب عذرخواهی می‌کنم اما این یعنی این که اگر آنها به دفتر آقای رئیس‌جمهور هم شک داشته باشند باید آن را حفاری کنند و عملیات حفاری زیر میز رئیس‌جمهور راه بیاندازند؛ کدام کشوری چنین اجازه‌ای می‌دهد؟

وی خاطرنشان کرد: چنین بازدیدهایی باعث می‌شود که دانشمندان ما احساس امنیت نداشته باشند؛ آزمایشگاه یک اندیشمند و دانشمند، حریم اوست و نباید هرکسی وارد آن شود.

نماینده مردم محلات در دهمین دوره  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این گونه رفتارها علاوه بر اینکه منجر به سرقت علمی می‌شود، اتهام‌زنی به کشور را باب می‌کند، گفت: بازرسان آژانس نشان داده‌اند که دستورات قدرت‌های بزرگ را اجرایی می‌کنند.

وی یادآور شد: واقعا اگر سوال و ابهامی وجود داشته باشد، با بازرسی‌های تعریف شده و گفت‌وگوها می‌توانیم آن‌ها را برطرف کنیم و وضعیت عادی شود.

سلیمی با اشاره به برجام گفت: مگر ما در برجام همه چیزمان را نگذاشتیم؟ آیا اینها دست از دشمنی برداشتند؟ امروز آمریکا و اروپا با ما بازی می‌کنند؛ علاوه بر این تحریم‌ها را بازگرداندند تا صنعت هسته‌ای ما را به عقب برگرداندند.

وی افزود: این رفتارها نشان می‌دهد آن‌ها در واقع سوال و ابهامی ندارند،‌ بلکه با اصل پیشرفت علمی ما مخالفت دارند، نباید اجازه داد زیاده‌خواهی کنند، زیر این بار رفتن، مسیری است که انتها ندارد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکید کرد: بازدید بازرسان از دانشگاه‌ها در فضای علمی ایجاد نا‌امنی می‌کند./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر