کد خبر: 49202
A
در گفت و گو با دیده بان ایران مطرح شد؛

واکنش محمدعلی پورمختار به پلاکارد جنجالی تجمع طلاب در قم/ حمل این پلاکارد خلاف قانون نبود و نمی توان عنوان مجرمانه ای را به آن نسبت داد/ سر دادن این شعار تهدید نبود، کنایه بود/ هیچ عامل غیرطبیعی در مرگ آیت الله هاشمی دخالت نداشت

عضو فراکسیون ولایی مجلس دهم درباره پیگیری کردن "پلاکارد جنجالی در اعتراضات مدرسه فیضیه قم" بیان کرد: بنده معتقدم این کار خلاف قانون نیست و نمی توان عنوان مجرمانه را به آن نسبت داد. در هر قشری برخی افراد وجود دارند که اظهارات و انتقادات خود را با تندی بیان می کنند که البته باید به این نکته توجه کرد که این کار صحیح نیست.

واکنش محمدعلی پورمختار به پلاکارد جنجالی تجمع طلاب در قم/ حمل این پلاکارد خلاف قانون نبود و نمی توان عنوان مجرمانه ای را به آن نسبت داد/ سر دادن این شعار تهدید نبود، کنایه بود/ هیچ عامل غیرطبیعی در مرگ آیت الله هاشمی دخالت نداشت

دیده بان ایران: تجمع بزرگ علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه قم با موضوع مطالبه عدالت اقتصادی، روز پنجشنبه با شعار "روحانیت هم درد و همراه مردم" در مدرسه فیضیه قم، برگزار شد.

این تجمع که حواشی بسیاری را به دنبال داشت با عث شد تا روزنامه جمهوری اسلامی در گزارش امروز خود به پلاکارد جنجالی که یکی از طلاب در دست داشت اشاره کرده و بنویسد: روز پنجشنبه تجمعی در مدرسه فیضیه قم با هدف اعتراض به سیاست‌های دولت برگزار شد که وجود یک تابلو با مضمونی تهدیدآمیز نسبت به رئیس جمهور، توجه بسیاری از کاربران فضای مجازی را جلب کرد. بر روی این تابلو نوشته شده بود: «ای آنکه مذاکره شعارت - استخر فرح در انتظارت». این  جمله، علاوه بر آنکه تهدیدی علیه رئیس‌جمهور است، نوعی اعتراف به فعال بودن دست‌هائی در ماجرای جان باختن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در استخر است.

 

محمدعلی پورمختار، عضو اصولگرای کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس دهم، در پاسخ به این که این سوال که آیا شعار نوشته شده بر روی این پلاکارد به نوعی تهدید علیه رئیس جمهور تلقی نمی شود؛ به خبرنگار دیده بان ایران گفت: این شعار بیش از این که تهدید باشد، شباهت به کنایه دارد. بنده هم با از سردادن این قبیل شعارها موافق نیستم اما متاسفانه در برخی از شرایط و مواقع افراد  با استناد به این شعارها اقدام به اعتراض می کنند.

 

وی افزود: مطابق اظهارات رهبری، لازم است از دو قطبی شدن جامعه و اهداف دشمنان باید جلوگیری کرد. درحال حاضر دشمنان جمهوری اسلامی ایران به فکر ایجاد تفرقه و درگیری داخلی بین مردم کشور هستند. شعارهای این چنین نیز نه با فرمایشات مقام رهبری مغایرت دارد، نه با اهداف جامعه.

 

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم در پاسخ به این که آیا این شعارها خلاف شعار وحدت ملی نیست، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط حساس کشور، ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت ملی هستیم. از طرفی دولت در انجام وظایف خود مرتکب خطاهایی شده است. از جمله این اشتباهات می توان به امور سیاسی و برجام، مسائل اقتصادی و... اشاره کرد. تمامی چالش هایی که امروز دولت و به طورکلی کشور با آن درگیر است به اتخاذ سیاست ها و راهکارهای کاربردی نیاز دارد. همین موضوع باعث می شود که میزان رضایت عمومی افزایش یافته و وحدت ملی نیز که از موازین با ارزش نظام جمهوری اسلامی ایران است هم حفظ شود.

 

 

پورمختار همچنین در خصوص گمانه زنی های اخیر برخی رسانه های خارجی مبنی بر رابطه بین پلاکارد و مرگ آیت الله هاشمی رفستجانی خاطرنشان کرد: در وهله اول باید گفت که حدود یک سال و نیم از مرگ آیت الله گذشته است. در این مورد نیز تمام بررسی ها به صورت دقیق انجام شد و در نهایت معین شد که مرگ آیت الله رفسنجانی طبیعی بوده و هیچ عاملی باعث مرگ وی نشده است.

 

وی افزود: به همین دلیل مردم نباید رفتاری داشته باشند که از طریق یک شعار و یا پلاکارد باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی و یاخوشنودی دشمنان به جهت تحقق آمال آن ها شوند.

 

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس دهم درباره پیگیری کردن این موضوع بیان کرد: بنده معتقدم این کار خلاف قانون نیست و نمی توان عنوان مجرمانه را به آن نسبت داد. در هر قشری برخی افراد وجود دارند که اظهارات و انتقادات خود را با تندی بیان می کنند که البته این کار صحیح نیست.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر