کد خبر: 51419
A
دیده بان ایران تجمع امروز مقابل مجلس را بررسی می کند؛

علی تاجرنیا: مخالفت با CFT و FATF حزبی جناحی شده است/ نظارت استصوابی بلای جان مردم مشهد در انتخابات مجلس دهم شد

این تحلیلگر امور سیاسی درمورد این که آیا تجمع کنندگان با آگاهی کامل از لایجه CFT اقدام به تجمع کرده اند یا خیر، بیان کرد: بنده معتقدم بسیاری از این مخالفت ها، مخالفت های حقوقی و از منظر دلسوزی برای منافع ملی کشور نیست بلکه بیشتر این مخالفت ها ناشی از بازخوردهای داخلی و گروه های حزبی سیاسی در کشوراست. چرا که بسیاری از این افراد مخالف به جنبه های بالا و عمومی لایحه اصلاً توجهی ندارند.

علی تاجرنیا: مخالفت با CFT و  FATF حزبی جناحی شده است/ نظارت استصوابی بلای جان مردم مشهد در انتخابات مجلس دهم شد

دیده بان ایران: از ساعات آغازین صبح امروز (یکشنبه) حدود 50  جوان که بنا بر گمانه زنی های موجود عضو بسیج دانشجویی هستند، با تجمع مقابل ساختمان مجلس در میدان بهارستان با در دست گرفتن پلاکاردهایی مخالفت خود را با لایحه ‌CFT ابراز کردند. زیرا طبق برنامه قرار بود این لایحه پس از دو ماه مسکوت ماندن در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.

به همین دلیل تجمع‌ کنندگان در پلاکاردهایی که در دست داشتند تصویب این لایحه را خیانت به آرمان‌های انقلاب، موجب فروپاشی اقتصادی و خلاف فرمایشات رهبر عنوان کرده و خواستار توقف بررسی این لایحه در مجلس شدند.

اما نکته جالب در این بین حضور برخی نمایندگان شاخصِ مخالف این لایحه دربین تجمع کنندگان بود. احمد سالک، جواد کریمی قدوسی، محمد دهقان، نصرالله پژمانفرو.. از جمله افرادی بودند که گفته می شود این تجمع را مدیریت می کردند.

 

علی تاجرنیا، نماینده مردم مشهد در مجلس ششم، در رابطه با اهداف مخلفان پیوستن به این لایحه به خبرنگار دیده بان ایران می گوید: مردم می توانند در برابر تمامی مسائل مربوط به کشور تجمعی آرام و به دور از حاشیه داشته باشند. البته گفتنی است که برخی از این تجمعات نیاز به مجوز نیز دارد ولی متاسفانه در کشور ما، آزادی تجمعات آن هم تجمعات بدون مجوز، صرفا برای گروه و یا احزاب سیاسی به خصوص و با رویکردی ویژه "آزاد" است. این جریانات عمدتا از سوی بخش هایی از افراد درون حاکمیت اداره می شوند به همین منظور است که تجمعات این گروه ها که معمولا بدون مجوز است، با امنیت و آزادی بیشتری به انجام می رسد. تجمعات امروز نیز تقریبا به همین شکل بوده است.

 

برخی نمایندگان، به دلیل عدم اثبات نظارت خود، پشت تندروها قرار می گیرند

 

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که مجلس محل حضور نمایندگان منتخب مردم است اگرچه مجلس دهم با ایده آل های مردم متفاوت بوده و به جهت برگزار شدن انتخابات دو مرحله ای، مجلس در خور جایگاه اصلی خود تشکیل نمی شود. از طرفی اگر کسانی وجود دارند که می دانند نمی تواند نقطه نظرات و اندیشه های خود را پیش ببرند یا برای مصوب کردن برخی از لوایح مجلس تحت فشار قرار دارند، متاسفانه پشت جریانات و تندروی های مجلس قرار می گیرند. همین مسئله در تمامی رخدادهای امروز نمایان و مشهود است.

 

تاجرنیا همچنین خاطرنشان کرد: این نوع مسائل متاسفانه ناخواسته حامل پیامی مبنی بر این است که

از این رو کسانی که خواستار انسجام در دولت و به طور کلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند باید به نوعی این دوگانگی را مبدل به برابری کنند.

 

بیشتر مخالفت های مربوط به CFT  ناشی از بازخوردهای داخلی و گروه های حزبی سیاسی است

 

وی درمورد این که آیا تجمع کنندگان با آگاهی کاملی از لایجه CFT اقدام به تجمع کرده انند یا خیر، بیان کرد: بنده معتقدم بسیاری از این مخالفت ها، مخالفت های حقوقی و از منظر دلسوزی برای منافع ملی کشور نیست بلکه بیشتر این مخالفت ها ناشی از بازخوردهای داخلی و گروه های حزبی سیاسی است. بسیاری از افراد مخالف این لایحه به جنبه های بالا و عمومی لایحه توجهی ندارند.

 

فضای سیاسی افکار مردم مشهد به هیچ عنوان مطابق درخواست نمایندگان آن ها نیست

 

این نماینده مردم مشهد مجلس ششم درپاسخ به این سوال مبنی براین که چرا بیشتر نمایندگان مخالف از مشهد مقدس هستند، تصریح کرد: فضای سیاسی افکار مردم مشهد به هیچ عنوان مطابق درخواست نمایندگان آن ها نیست. وجود یک نظارت استصوابی شدید در استان خراسان رضوی که به وسیله آستان قدس صورت می گیرد، فضایی را در مشهد ایجاد کرده است که بسیاری از کسانی که می توانند نماینده مردم باشند، نمی توانند در پارلمان ملی و محلی شرکت کنند.

 

تاجرنیا افزود: به عنوان مثال در انتخابات مجلس ششم که در واقع از آن به عنوان انتخاباتی آزاد یاد می شود، تمامی بزرگان اصولگرا همانند مرحوم فاکر، آقای ترقی و یا سایر افراد در آن حضور داشتند اما نتیجه انتخابات در آن زمان 5 نفر اصلاح طلب می شود. در انتخابات شورای شهر پنجم مشهد این مسئله کاملا مشهود است. دلیل آن هم این است که در آن نظارت استصوابی وجود نداشت و تمامی کاندیدا تایید شدند.

این تحلیل گر امور سیاسی در پایان تشریح کرد: بنابراین همین موضوع نشان دهنده این است که تمامی نمایندگان شهر مشهد در مجلس معدل خاص مردم و فضای کلی شهر مشهد نیستند و وجود 5 نماینده اصولگرا در مجلس دهم، نشان دهنده نوعی دوپینگ وآن ها حمایت برخی از مسئولان از است. گفتنی است امروزه شهر مشهد مقری برای مخالفت های پیاپی برای دولت و سیاست های آن است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که ساحت مردم مشهد کاملا از این مسئله مبرا است.

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر