کد خبر: 51711
A

روزنامه اعتماد: روحانی، اصلاح طلبان منتقد را دعوت نکرده بود!!/ این 40 نفر بر چه اساسی دعوت شده بودند؟!

اتفاقی که در واقع این گزاره را به تحلیل‌ها افزود که پایانی بر ارتباط کج‌دار و مریز روحانی با اصلاح‌طلبان است.اما این خطا که هنوز مشخص نیست خطای برنامه‌ریزان بوده یا خطای برنامه‌ریزی شده؛ مربوط به مدعوین است.

روزنامه اعتماد: روحانی، اصلاح طلبان منتقد را دعوت نکرده بود!!/ این 40 نفر بر چه اساسی دعوت شده بودند؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه اعتماد نوشت: با سیر نزولی نرخ ارز و سکه و آرام شدن فضای اقتصادی و به تبع آن فضای سیاسی کشور یکی از اولین اقدامات روحانی برگزاری دیدار با اصلاح‌طلبان بود؛ حامیان و موتلفان انتخاباتی حسن روحانی که مدتی است از او و دولتش دلخور هستند و در مصاحبه‌ها و اظهارنظرها از بیان آن ابایی ندارند.

 اما  خطایی در این اتفاق مهم رخ داده است؛ اتفاقی که در واقع این گزاره را به تحلیل‌ها افزود که پایانی بر ارتباط کج‌دار و مریز روحانی با اصلاح‌طلبان است.اما این خطا که هنوز مشخص نیست خطای برنامه‌ریزان بوده یا خطای برنامه‌ریزی شده؛ مربوط به مدعوین است.

قریب به 40 نفر از اصلاح‌طلبانی که برای این نشست دوستانه دعوت شدند اغلب کسانی بودند که از سال 96 تاکنون میزان حمایت‌شان از روحانی تغییری نکرده بود یا به عبارتی پاستور روز چهارشنبه میزبان همان حامیان سابق بود و جایی برای اصلاح‌طلبان منتقد در نظر گرفته نشده‌ بود. ضمن اینکه اساسا مشخص نیست که بر اساس چه گزینش، ‌معیار و شاید سلیقه‌ای این افراد به عنوان چهره‌های اصلاح‌طلب برای دیدار با روحانی به پاستور دعوت شده‌اند.

به نظر می‌رسد که این دو گزاره – معیار گزینش چهره‌های اصلاح‌طلب و عدم دعوت از منتقدان باعث ایجاد گره‌ای تازه شده است. دعوت‌کنندگان به جای اینکه طیف‌های مختلف اصلاح‌طلبان را دعوت کرده و احیانا صدای انتقاد آنها را بشنوند اغلب، کسانی را دعوت کرده‌اند که با دولت هم‌موضع بودند. در واقع مستمعان روحانی روز چهارشنبه همان همراهان و سمپات‌های دولت دوازدهم بوده‌اند که باز هم به آنها توصیه شد تا پشت دولت را خالی نکنند.

به نظر می‌رسد گر چه خواست تیم دولت فرستادن این پالس مثبت بوده که ارتباط روحانی با اصلاح‌طلبان در روند ترمیم قرار دارد اما این انتخاب و گزینش‌ها باعث شد که گره‌ای تازه در این ارتباط ایجاد شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر