کد خبر: 53468
A

نقوی:ترامپ نوعی هیتلریسم را دنبال می‌کند/ ترقی: نظریه «مقاومت» به عنوان یک عبرت برای نسل جوان تدریس شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ترامپ نشان داده است نسبت به نظم بین‌المللی نوعی یاغی‌گری دارد و یک نوع هیلتریسم را دنبال می‌کند.

نقوی:ترامپ نوعی هیتلریسم را دنبال می‌کند/ ترقی: نظریه «مقاومت» به عنوان یک عبرت برای نسل جوان تدریس شود

به گزارش دیده بان ایران، سید حسین نقوی حسینی درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور ایالات متحده و در خواست مجدد مذاکره با ایران، گفت: رفتارهای ترامپ، رفتار‌های بازی در یک فضای سیاسی ملتهب است، به همین جهت است که آمریکایی‌ها غیر قابل اعتماد هستند.

وی ادامه داد: دولت ترامپ نشان داده است نسبت به نظم بین‌المللی نوعی یاغی‌گری دارد و یک نوع  هیتلریسم را دنبال می‌کند. 

نماینده مردم وارمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج ایالات متحده از معاهدات بین‌المللی، گفت: خروج ایالات متحده از عهدنامه پاریس، شورای حقوق بشر و برجام و همچنین درگیری‌های این کشور با اتحادیه اروپا و روسیه نشان می‌دهد ترامپ بر قاعده بین المللی حرکت نمی‌کند. لذا اظهارنظر او درباره مذاکره با ایران بر  همین اساس است و باید تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران اصلا به ایالات متحده اعتماد ندارد.

نقوی حسینی با بیان این‌که مگر ما یک بار با آمریکا مذاکره نکردیم، گفت: ایران یک بار با آمریکا پای میز مذاکره و توافق نشست چرا این کشور از برجام خارج شد؟ باید بگویم جمهوری اسلامی هیچ‌گونه اعتمادی به اظهار‌نظرهای ترامپ ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شاید این احضار برای این است که ایالات متحده به این نتیجه رسیده که گزینه جنگ نظامی با ایران منتفی است، گفت: آمریکا قطعا به این جمع‌بندی رسیده است که در ایران نمی‌تواند دخالت نظامی انجام دهد.  ایران یک کشور قدرتمند و دارای حوزه دفاعی بسیار محکمی است، آن روزی که هیچ چیز هم نداشت در مقابل آمریکا قاطع و محکم ایستاد . امروز امکانات دفاعی ما بسیار وسیع است و آمریکا کاملا بر این موضوع واقف است و خوب نمی‌داند که نمی‌تواند علیه ایران گزینه نظامی را استفاده کند.

 

امیدوارم مردم در روز ۱۳ آبان با مشت‌های گره کرده تو دهنی محکمی به ترامپ و همراهان او بزنند


همچنین حمیدرضا ترقی با اشاره به اینکه عامل اصلی خنثی کننده اقدامات تحریمی آمریکا در درجه اول وحدت و انسجام ملی است، اظهارکرد: این وحدت و انسجام در یک صدایی و هم‌صدایی ملت و دولت با رهبری علیه آمریکا متبلور می‌شود. همچنین افزایش کینه ملی علیه آمریکا، تلاش در جهت صرفه‌جویی و جلوگیری از اسراف، کاهش هزینه‌ها،‌ تحقق کامل اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی ملت از دولت و تلاش دولت در جهت حل مشکلات مردم می‌تواند توطئه‌های آمریکا را خنثی کرده و اجازه ندهد این تحریم‌ها تاثیری بر فرآیند حرکت انقلاب اسلامی داشته باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به نقش جریان‌های سیاسی کشور در ایجاد وحدت ملی بیان کرد: به طور طبیعی در این شرایط باید جریان‌های سیاسی نوک حمله اصلی خود را متوجه آمریکا و دشمنان کشور کرده و از درگیری‌های داخلی و تشدید گسل‌ها و اختلافات پرهیز کنند و تلاش خود را برای یکپارچگی کشور در مقابل آمریکا به حداکثر برسانند. جریان‌های سیاسی باید جنایات آمریکا در ۲۵ سال قبل انقلاب و ۴۰ سال بعد انقلاب را برای ملت تبیین کنند به گونه‌ای که تمایل به آمریکا و غرب در جامعه به حداقل برسد.

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه همچنین تصریح کرد: رقابت‌های داخلی برای انتقال قدرت از یک جریان به جریان دیگر، فرآیندی مستمر و طبیعی است. رقابت‌های سیاسی داخلی به هیچ وجه نباید ضربه‌ای به آگاهی جامعه در قبل اقدامات آمریکا و بسیج عمومی علیه دشمن بزند و نباید روحیه دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی مردم را تضعیف کند. رقابت‌های انتخاباتی به جای خود اما یکپارچگی و وحدت هم به جای خود.

ترقی همچنین با اشاره به اینکه حاکمیت از نظر مواضع در قبال آمریکا موضع یکپارچه داشته است، گفت: هم مردم و هم حاکمیت باید یکپارچگی خود را حول محور رهبری علیه دشمن حفظ کنند. رهبری هم تاکید کرده‌اند که یکپارچگی دولت، ملت و رهبری همیشه عامل اصلی پیروزی انقلاب بوده است.

وی با اشاره به توصیه رهبر انقلاب به جوانان در خصوص «ترویج و تبیین نظریه مقاومت» خاطرنشان کرد: پیروزی در برابر داعش که مورد حمایت آمریکا و اعراب مرتجع منطقه بود نشان داد می‌توان این خطر عظیم را از امت اسلامی  با مقاومت رفع کرد. مقاومت در فلسطین هم جواب داد.  امروز مقاومت توانسته است تا مرزهای اسرائیل پیش رود و این رژیم را محاصره کرده و هدف نیل تا فرات را از بین ببرد. مقاومت در کشور ما نیز چه در جنگ تحمیلی چه در تحریم‌های اقتصادی و چه در مقاومت نظامی در منطقه موجب کسب موفقیت‌های زیادی بوده است بنابراین نظریه مقاومت می‌تواند برای نسل جوان به عنوان یک عبرت و درس تبیین شده و به کار گرفته شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان گفت: امیدوارم مردم در روز ۱۳ آبان با مشت‌های گره کرده تو دهنی محکمی به ترامپ و همراهان او بزنند و نشان دهند ملت ما با تهدید و تحریم از آرمان‌های خود دست نمی‌کشد./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر