کد خبر: 56264
A

کاظم جلالی: همه داریم همدیگر را خراب می‌کنیم، این چه بساطی است؟!

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: اینکه بخواهیم پدیده‌ای در منظر مردم قرار گیرد باید آن را کامل کالبدشکافی کنیم.

کاظم جلالی: همه داریم همدیگر را خراب می‌کنیم، این چه بساطی است؟!

به  گزارش دیده بان ایران، کاظم جلالی  در حاشیه نشست علنی امروز (چهارشنبه، 28 آذر ماه) مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست غیرعلنی مجلس برای بررسی حاشیه پیش آمده برای نماینده سراوان اظهار داشت: این نشست غیرعلنی بود، وقتی مجلس جلسه غیرعلنی دارد به این معناست که باید حرف‌ها بین خودمان باشد و نباید بیرون منتشر شود، کسی که از جلسه غیرعلنی روز گذشته فیلم تهیه کرده است کار درستی نکرده است و انتشار آن نیز غلط بود که در جلسه غیرعلنی امروز نسبت به آن تذکر داده شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رسانه‌ها و صدا و سیما گفت: اینکه بخواهیم پدیده‌ای در منظر مردم قرار گیردباید آن را کامل کالبدشکافی کنیم، اولا رفتاری که با نماینده شد در جایی که می‌توانست از در عبور کند کار خطایی است چرا که یکی از راهکارهای نظارتی نماینده حضور خودش در محل است.

وی ادامه داد: به طور مثال در داخل فرودگاه امام خمینی (ره) شاهد بودیم با مردم رفتار درستی صورت نمی گیرد همان جا با مسئولین تماس گرفتم، صحبت کردیم تا مسئله حل شود؛ بنابراین یکی از راه‌های نظارتی نماینده مجلس این است که در محل حضور داشته باشد و یا بازرسی‌های سرزده داشته باشد.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر نماینده کارت نمایندگی خود را نشان ندهد، نگه داشتن او پشت در درست نیست اما اگر کارت نشان داده شد باید بتوانند از در عبور کنند.

جلالی عنوان کرد: نکته دیگر رفتار همکار ما بود که بسیار زشت بود، جملاتی که ایشان به کار برد پسندیده نبود از سوی دیگر آن کسی که رفتار تحقیرکننده با نماینده داشت و او را از سالن خارج کرد نیز غلط بود. با این حساب باید مسئله را جامع نگاه کنیم و به ماطب مسئله را جامع نشان دهیم اما صدا و سیما چنین کاری نمی‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به طور مثال روز گذشته از وزیر اطلاعات سوال کردیم اگر بخش‌های خبری صدا و سیما را نگاه کنید می‌بینید در این بخش‌ها گفته نشده چه کسی سوال کرده است و موضوع سوال چه بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تأکید کرد: ما صدا و سیما را دوست داریم، مجلس یکی از ارکان حکومتی حاکمیت کشور است اما همه داریم همدیگر را خراب می‌کنیم، این چه بساطی است، کسی مجلس را خراب کند، کسی صدا و سیما را خراب کند و از سوی دیگر دولت خراب شود، سرجمع این رفتارها این است که همه خراب می‌شویم اما چیزی باقی نمی‌ماند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر یک پدیده‌ای اتفاق افتاد آن پدیده را از زوایای مختلف بررسی کنید یعنی در مسئله نماینده مجلس باید بررسی شود آیا رفتار نماینده درست بود، آیا رفتار مراجعه کننده محترم با نماینده صحیح بود و این مسائل را در کنار هم ببینیم.

قومیتی کردن کار غلطی است

وی در این باره که نماینده سراوان بحث را قومیتی کرده است، اظهار داشت: این کار درست نیست، به نظر من آنها را به سمت قومیتی و مذهبی هول دادن کار غلطی است. در داخل مجلس چنین نگاهی نداریم. به طور مثال زمانی معارفه آقای هاشمی وزیر کشور و تودیع آقای پورمحمدی بود. من و چند نماینده دیگر نیز در این جلسه حضور داشتیم، ما در ردیف دوم و سوم نشسته بودیم اما یکی از نمایندگان اهل سنت در ردیف اول نشسته بود.

صدا و سیما مدافع ارکان حاکمیتی کشور باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میانه برنامه نماینده را از ردیف اول بلند کردند  و کس دیگری را جای او نشاندند، همه نمایندگان به نشانه اعتراض جلسه را ترک کردیم، وزیر وقت کشور ما را بغل کرد و به زور داخل جلسه آورد. بحث ما این بود که به نماینده مجلس توهین شده است فارغ از قومیت و مذهب. بنابراین این هم درست نیست که حاشیه پیش آمده را به سمت و سوی غلط پیش ببریم چرا که روز گذشته همه نمایندگان اعتراض داشتند و قائل بودند به نماینده سراوان بی‌احترامی شده است.

جلالی تأکید کرد: صدا و سیما باید مدافع ارکان حمایتی کشور باشد و رفتارهای غلط نمایندگان را مورد نقد منصفانه قرار دهد.

برای بنزین با اجماع تصمیم‌گیری می‌شود

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص تأثیرگذاری طرح‌های این مرکز بر لایحه بودجه سال 98 به خصوص طرح بنزین توضیح داد: در خصوص بنزین بحث و بررسی‌های زیادی وجود دارد، هفته آینده با معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای داریم تا طرح خود و طرح‌های دیگر را مورد بررسی قرار دهد اما در لایحه بودجه همچنان وضعیت بنزین به همین روال معمول است تا ارکان حاکمیتی تصمیمی برای آن بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: بحث بنزین آنقدر مهم و حساس است که باید با اجماع در مورد آن به جمع‌بندی برسیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث تحریم‌ها و تأثیر آن بر لایحه بودجه سال آینده توضیح داد: این موضوع رعایت شده است، بر روی دستور مقام معظم رهبری که باید چشم‌انداز دو ساله را مشخص کرد و ساختار بودجه اصلاح شود کار می‌شود اما در بحث ساختار نیازمند آن هستیم که زمان بیشتری اختصاص دهیم چرا که پیچیدگی‌های زیادی دارد.

دو سقف برای بودجه در نظر گرفته شد

وی ادامه داد: آنچه در دستور کار است همین بودجه با حذف‌هایی است که انجام شده است، از سوی دیگر دو سقف برای بودجه در نظر گرفته شده است، سقف اول هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر و ضروری است اما اگر منابع بیشتری داشته باشیم به سقف دوم می‌رویم.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این شایعه وجود دارد که دولت ظرف هفته آینده لایحه بودجه را به صحن علنی می آورد، از سوی دیگر باید گفت شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا کماکان کار خود را در راستای اجرای دستورات مقام معظم رهبری ادامه می‌دهند تا در زمان معقول به نتیجه برسند./ خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر