کد خبر: 67682
A
قاسم میرزایی نیکو:

باید با مردم صادق باشیم و درباره کوتاهی ها با آنها صریح صحبت کنیم/ روشن شدن وضعیت و بیان واقعیت، مطالبه جامعه از آقای روحانی است

قاسم میرزایی نیکو، عضو فراکسیون امید مجلس، گفت: شیوه‌هایی که تاکنون برای نمایندگی مطالبات مردم داشته‌ایم باید تغییر کند. ما نمی‌توانیم دوباره با شعارهای قدیمی و «تکرارهای» آقای خاتمی پیش رویم. باید حرف‌ها، اقدامات و روش برخورد جدی‌ای در تمام زمینه‌ها داشته باشیم. اگر جدی بودن و عملی بودن موضوع را به خوبی ساماندهی کنیم، قطعاً مردم به سمت جناح‌های سیاسی می‌روند.

باید با مردم صادق باشیم و درباره کوتاهی ها با آنها صریح صحبت کنیم/ روشن شدن وضعیت و بیان واقعیت، مطالبه جامعه از آقای روحانی است
به گزارش دیده بان ایران، قاسم میرزایی نیکو، نماینده فیروزکوه و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور،  با بیان اینکه کارکرد جناح‌های سیاسی در کشور کمرنگ نشده است، گفت: گروه‌های مرجع تحت عنوان کسانی که مردم به آنها مراجعه می‌کنند از جمله روحانیون و آدم‌های موثق تغییر کرده است، اما هنوز هم فکر می‌کنم جناح‌های سیاسی کارکرد دارند، چون جامعه ما جامعه سیاسی است.  

 

او عنوان کرد: بنابراین اگر حرکت‌های سیاسی پخته و سنجیده صورت گیرد، حتماً مردم به آن توجه ویژه‌ای نشان خواهند داد. به نظر من اهمیت جناح‌بندی‌های سیاسی در جامعه کمرنگ نشده است.

 

این نماینده مجلس درباره نحوه نمایندگی مطالبات مردم از سوی جناح‌های سیاسی گفت: شیوه‌هایی که تاکنون برای نمایندگی مطالبات مردم داشته‌ایم باید تغییر کند و تغییرات محتوایی انجام شود. ما نمی‌توانیم دوباره با شعارهای قدیمی و «تکرارهای» آقای خاتمی پیش رویم. باید حرف‌ها، اقدامات و روش برخورد جدی‌ای در تمام زمینه‌ها داشته باشیم. اگر جدی بودن و عملی بودن موضوع را به خوبی ساماندهی کنیم، قطعاً مردم به سمت جناح‌های سیاسی می‌روند.

 

میرزایی نیکو گفت: باید با مردم صادق باشیم و درباره کوتاهی و اهمال‌کاری‌ها با آنها صریح صحبت کنیم. معنا ندارد مجموعه‌ای در داخل مجلس و فراکسیونی در داخل مجلس ساکت بنشیند و یکی دیگر کار کند و به او انتقاد کنند که چرا تو کار می‌کنی. اگر قرار است فراکسیون امید و فراکسیون مستقلین حرفی برای مردم داشته باشند، باید اقدامات و کارهایی را که برای مردم انجام داده‌اند توضیح بدهند.

 

او عنوان کرد: مطالبات مردم از جناح‌های سیاسی بسیار روشن بود و در حال حاضر برای تحقق آنها خیلی دیر شده است. تعداد زیادی از مردم برای رفع حصر به آقای روحانی رای دادند اما نه آقای روحانی اقدامی کرد و نه در این خصوص صحبتی به میان آورد. علت اینکه پنج سوال از رئیس‌جمهور پرسیده شد و در چهار سوال به او کارت قرمز دادند و فراکسیون امید هم به او رای نداد این بود که صادقانه برخورد نکرد. همه انتظار داشتند آقای روحانی مطالب، مسائل و تنگناها را بگوید و وضعیت را روشن کند که چنین کاری نکرد.

 

این عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: مطالبات مردم کاملاً مشخص است، اما همیشه از بالا به آن نگاه شده است و اگر گروه‌های سیاسی برای نمایندگی این مطالبات آمده‌اند اما امر و نهی کرده‌اند. اینکه جمعی از بالا حکم را اجرا کنند نتیجه نمی‌دهد و باید مطالبات را از مردم جمع کنند و بعد برای پاسخگویی به آن مطالبات اقدام کنند.

 

میرزایی نیکو در پاسخ به اینکه مجلس متشکل از عناصر حزبی قوی است یا عناصر مردمی مورد حمایت احزاب، گفت: هم باید عناصر مردمی از حمایت جناح‌های سیاسی برخوردار باشند و هم عناصر حزبی قوی معرفی شوند. البته باید توجه داشته باشید که شورای نگهبان کاندیداها را فیلتر می‌کند و نمی‌توانیم هر کاری انجام دهیم. برآیند عناصر مردمی و افراد کارآمد حزبی می‌تواند برایند خوبی برای مجلس باشد و گروه‌ها باید افرادی از هر دو گروه را معرفی کنند./ اعتمادآنلاین

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر