کد خبر: 6979
A
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ خبرداد:

وصول شکایت نمایندگان درباره لغو سخنرانی مطهری

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس شورای اسلامی از وصول شکایت نمایندگان از لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد به این کمیسیون خبر داد.

وصول شکایت نمایندگان درباره لغو سخنرانی مطهری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از خانه ملت فرهاد تجری  ، با اشاره به اینکه 10 نفر از نمایندگان مجلس شکایتی در زمینه لغو سخنرانی نایب رئیس قوه مقننه تنظیم کرده اند، گفت: این شکایت به کمیسیون اصل 90 تقدیم شد و رسیدگی به آن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: از آنجایی که لغو این سخنرانی به دستگاه زیر مجموعه قوه قضاییه بر می گردد و کمیسیون اصل 90 ناظر بر طرز کار قوای است، رسیدگی به این شکایت در چارچوب وظایف کمیسیون تعریف می شود.

وی اظهار داشت: اعضای کمیسیون اصل 90 موضوع را بررسی خواهند کرد و نتیجه را گزارش می دهند. فوریت بررسی این شکایت بستگی به عنوان شکایت و دسترسی به اطلاعات دارد.

تجری در این باره که کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نیز موضوع لغو سخنرانی را دنبال می کند، گفت: نظارت بر رفتار قوا از جمله وظایف کمیسیون اصل 90 است با این حال دلیل نمی شود کمیسیون ها و ابزارهای دیگر مجلس در موضوع لغو سخنرانی ورود نکنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 عنوان کرد: کمیسیون شوراها می توانند عملکرد استانداری و شورای تامین را بررسی کند و کمیسیون اصل 90 بر عملکرد زیر مجموعه قوه قضاییه نظارت خواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر