کد خبر: 73450
A

محمد مهاجری: سخنان روحانی سوال های جامعه است/ مگر بسیاری از مفاسد اقتصادی که قوه قضاییه رفته و به آنها رسیدگی کرده با شکایت دولت بوده است؟

محمد مهاجری گفت: من دیدم که سخنگوی قوه قضاییه می گوید دولت چرا شکایت نکرده است. طلبه ها به این گونه موارد تکثیر اشکال می گویند؛ یعنی شما اشکالی را به حرفهای قبلی اضافه کنید. اصطلاحا هم گفته می شود تکثیر اشکال رفع اشکال نمی کند. اصلا گیرم دولت شکایت نکرده است. مگر بسیاری از مفاسد اقتصادی که قوه قضاییه رفته و به آنها رسیدگی کرده با شکایت دولت بوده است؟ خود قوه قضاییه رفته و پیگیری کرده است.

محمد مهاجری: سخنان روحانی سوال های جامعه است/ مگر بسیاری از مفاسد اقتصادی که قوه قضاییه رفته و به آنها رسیدگی کرده با شکایت دولت بوده است؟

به گزارش دیده بان ایران، محمد مهاجری روزنامه نگار اصولگرا در ارتباط با واکنش های دیروز به صحبت های رئیس جمهور و اینکه عده ای سخنان روحانی را دوقطبی سازی و عده ای هم گرم کردن تنور انتخابات تفسیر می کنند، گفت: وقتی کسی در فضای سیاسی ای قرار می گیرد که حتی مبارزه با مفاسد اقتصادی به نوعی دوقطبی سازی می شود، طبعا هرکس اگر منتقد به این روند باشد باید به دوقطبی سازی متهم شود.

این روزنامه نگار اصولگرا در ارتباط با سخنان دیروز حسن روحانی در یزد گفت: به نظرم حرفهای آقای روحانی ویژگی های مثبتی داشت که خیلی خوب است قوه قضاییه با آن منطقی برخورد کند؛ آقای روحانی از سه چهار پرونده ای که پرونده های دانه درشتی هستند اسم می برد. سه میلیارد و 2.8 میلیارد و 900 میلیون دلار رقم های بسیار بالایی است. قطعا اینگونه نیست که قوه قضاییه در جریان کدهایی که رئیس جمهور می دهد نباشد.

وی افزود: من دیدم که سخنگوی قوه قضاییه می گوید دولت چرا شکایت نکرده است. طلبه ها به این گونه موارد «تکثیر اشکال» می گویند؛ یعنی شما اشکالی را به حرف های قبلی اضافه کنید. اصطلاحا هم گفته می شود تکثیر اشکال، رفع اشکال نمی کند. اصلا گیرم دولت شکایت نکرده است. مگر بسیاری از مفاسد اقتصادی که قوه قضاییه رفته و به آنها رسیدگی کرده با شکایت دولت بوده است؟ خود قوه قضاییه رفته و پیگیری کرده است.

مهاجری ادامه داد: حرف رئیس جمهور این است که چطور شما بر مفاسد خیلی بزرگ چشم بسته اید و بعد کوچکتر ها را مطرح می کنید؟ از نظر رئیس جمهور این کارها شائبه سیاسی بودن دارد. این حرف رئیس جمهور است نه من.

وی همچنین افزود: رئیس جمهور قطعا بر اساس اطلاعاتی حرف می زند که آن اطلاعات حتی در اختیار من به عنوان یک روزنامه نگار نیست؛ احتمالا در اختیار جامعه هم نیست. اما او اطلاعاتی را با کد مطرح می کند که قوه قضاییه باید بیاید و توضیح دهد که پرونده بابک زنجانی چه شد؟

این روزنامه نگار اصولگرا با تاکید بر آنکه سوال روحانی سوال مردم هم هست گفت: وقتی بابک زنجانی الان در زندان است، بدهی دارد، حکم اعدامش صادر شده، نه پول ها برمی گردد و نه اعدام می شود برای مردم سوال پیش می آید. از طرفی آقای بابک زنجانی ادعایی کرده است که پولها را به یک سری افراد داده ام. به هرحال در این موارد قوه قضاییه سکوت می کند و شائبه هایی ایجاد می شود.

مهاجری ادامه داد: من اصلا منکر این نیستم و قبول دارم که برخوردهای قوه قضاییه با مفاسد اقتصادی به جامعه آرامش بخش است. اما اینکه پرونده های خیلی کلان را رها کنیم و به پرونده های کوچکتر برسیم برای جامعه شائبه ایجاد می کند. رئیس جمهور هم جرقه این شائبه را زده است. حالا اسمش را می خواهید دوقطبی، سه قطبی یا هرچه می خواهید بگذارید! اینها سوالاتی است که باید در جامعه جواب داده شود. در کشور ما هم سالی یکبار انتخابات برگزار می شود؛ هر حرفی که بزنی می گویند انتخاباتی است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ارتباط با این صحبت سخنگوی قوه قضاییه که 10 ماه بعد از بازداشت بابک زنجانی وزارت نفت از او شکایت کرد، گفت: اگر وزارت نفت از او شکایت نکرده پس چرا دستگاه قضایی او را بازداشت کرده است؟ وقتی او را بازداشت کردید لابد به سرنخ هایی رسیدید؛ لابد به بر مبنای یکسری اطلاعات به اعدام محکوم شد. اصلا گیرم که وزارت نفت 10 ماه دیر شکایت کرد. الان دو سال است که حکم بابک زنجانی صادر شده است. چرا آن حکم اجرا نمی شود؟ چرا پولهایی که این شخص خورده را برنمی گردانند؟

مهاجری در پایان گفت: گیرم که اصلا وزارت نفت شکایت نکرده است؛ اینکه رافع مسئولیت دستگاههای نظارتی نیست. اصلا گیرم وزارت نفت نمی خواست شکایت کند و اشتباه کرده و باید چوبش را بخورد. اما نمی توان آن را بهانه پاسخ ندادن به این سوال مردم کرد./ جماران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر