کد خبر: 75650
A
محمدرضا خباز:

برخی نخواستند هزینه رد صلاحیت‌شان را به نظام تحمیل کنند/ رأی شهرهای بزرگ ریزش خواهد کرد

محمدرضا خباز به خاطر دارم در یکی از دوره‌ها نمایندگان تهران در دور دوم انتخابات با 30 هزار و خرده‌ای رأی به مجلس رفتند. این در حالی است که من در چهار دوره از انتخابات در شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد و بردسکن که هر کدام‌شان به اندازه یک خیابان تهران هم نیست با حدود 70 هزار رأی انتخاب می‌شدم. وقتی یک نماینده با رأی حداقلی به مجلس راه پیدا می‌کند در واقع خودش را نماینده واقعی حوزه انتخابیه‌اش نمی‌داند. به همین دلیل در طول دوره نمایندگی آن‌طور که باید، برای کم کردن آلام عمومی تلاشی از خود نشان نمی‌دهد. پس مردم اگر توقع دارند مجلس آینده مجلسی تاثیرگذار باشد، باید قهر با صندوق رأی را کنار بگذارند و نمایندگانی توانا برای شهر خود برگزینند.

برخی نخواستند هزینه رد صلاحیت‌شان را به نظام تحمیل کنند/ رأی شهرهای بزرگ ریزش خواهد کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ محمدرضا خباز اظهار داشت: اینکه برخی از چهره‌ها حاضر نشدند در انتخابات حضور پیدا کنند شاید به این دلیل باشد که یک بار رد صلاحیت شده بودند. از آنجا که رد صلاحیت در دوره‌های گذشته به معنی تکرار این اتفاق در انتخابات آتی است، آنها نخواستند هزینه رد صلاحیت‌شان را به نظام تحمیل کنند.

 

عافیت‌طلبی با متعهد بودن به ارزش‌ها منافات دارد

 

نماینده ادوار مجلس در ادامه سخنانش گفت: درباره کسانی که به دلایل‌ شخصی در انتخابات شرکت نکردند باید گفت عافیت‌طلبی با متعهد بودن به ارزش‌ها منافات دارد. کسی که پیش از این مثلاً سه دوره نماینده بوده باید این مساله را در نظر بگیرد که این تجربه از داشته‌های مردم به حساب می‌آید. کسی که تجربه دارد و می‌تواند در انتخابات شرکت کند اگر به صحنه نیاید، مرتکب خطا شده است.

 

این فعال اصلاح‌طلب ادامه داد:‌ باید همه دست به دست هم بدهیم تا شاید در انتخابات شاهد رأی‌های بالایی باشیم. چرا که در این صورت می‌توان به تشکیل مجلسی پویا و کارآمد امید داشت.

 

نمایندگان تهران با  30 هزار و خرده‌ای رأی به مجلس رفتند

 

او افزود:‌ به خاطر دارم در یکی از دوره‌ها نمایندگان تهران در دور دوم انتخابات با  30 هزار و خرده‌ای رأی به مجلس رفتند. این در حالی است که من در چهار دوره از انتخابات در شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد و بردسکن که هر کدام‌شان به اندازه یک خیابان تهران هم نیست با حدود 70 هزار رأی انتخاب می‌شدم.

 

خباز افزود: وقتی یک نماینده با رأی حداقلی به مجلس راه پیدا می‌کند در واقع خودش را نماینده واقعی حوزه انتخابیه‌اش نمی‌داند. به همین دلیل در طول دوره نمایندگی آن‌طور که باید، برای کم کردن آلام عمومی تلاشی از خود نشان نمی‌دهد. پس مردم اگر توقع دارند مجلس آینده مجلسی تاثیرگذار باشد، باید قهر با صندوق رأی را کنار بگذارند و نمایندگانی توانا برای شهر خود برگزینند.

 

همه بیایند و رأی بدهند

 

محمدرضا خباز در پایان صحبت‌هایش گفت: دشواری‌هایی که این روزها مردم دارند حتماً میزان مشارکت را کاهش می‌دهد و در پی آن رأی شهرهای بزرگ ریزش خواهد کرد. با این حال توصیه‌ام این است که همه بیایند و رأی بدهند تا مجلس یازدهم مجلسی مردمی باشد و در نتیجه نمایندگان بتوانند دفاع لازم را از حقوق مردم داشته باشند./ اعتمادانلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر