کد خبر: 75792
A

احمد توکلی: عملا کل منابع مالی در اختیار دولت است/ آنقدر بی‌انصاف نیستم که همه تقصیرها را از چشم دولت ببینم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما از مسیر صحیح اداره کشور دور شده‌ایم. یا به دلیل مطامع‌مان یا به دلیل جهل یا به دلیل گرایش های غیر ملی. اینها همه روی هم تلنبار شده و مردم را عصبانی می‌کند.

احمد توکلی: عملا کل منابع مالی در اختیار دولت است/  آنقدر بی‌انصاف نیستم که همه تقصیرها را از چشم دولت ببینم

به گزارش دیده بان ایران؛ احمد توکلی رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت اظهار داشت: من آنقدر بی‌انصاف نیستم که همه تقصیرها را از چشم دولت ببینم. اما اقتدار دولت از همه نهادها و قوا باید بیشتر باشد. عملا کل منابع مالی کشور در اختیار دولت است، پس عملا اقتدارش از همه بیشتر است و مسئولیتش هم بالاتر است. ما از مسیر صحیح اداره کشور دور شده‌ایم. یا به دلیل مطامع‌مان یا به دلیل جهل یا به دلیل گرایش های غیر ملی. اینها همه روی هم تلنبار شده و مردم را عصبانی می‌کند.

توکلی بیان کرد: می‌بینیم که اعتراضات امسال گسترده‌تر از سال ۹۶ بود. همان‌گونه که اعتراضات سال ۹۶ گسترده‌تر از سال ۸۸ بود. اینها زنگ خطر است و باید هشیار باشیم که استقلال و امنیت کشور در خطر نباشد. به خصوص که اکنون مشکل دفع شده، رفع نشده. شخص رهبری در جمع شدن و خاتمه اعتراضات ۹۸ موثر بودند.

وی افزود: شب قبل از سخنان رهبری ۲۵ استان شلوغ بود، شب بعد از صحبتهای رهبری پنج استان شلوغ بود. این مهم است که مردم از روی اطمینان و اعتماد و حتی حساب بردن، این ماجرا را تمام کردند. این موارد هست چرا باید کاری کرد که مردم ناراضی باشند.

این عضو مجمع تشخیص گفت: در ۹ ماهه اول سال ۹۷، ۷۴۷ هزار فرد شاغل بیکار شده‌اند! این فاجعه است. من با وزیر کار هم که صحبت کردم آمار را تایید کرد. وقتی شما در سه فصل سال، بیش از تمام سال اشتغال از دست داده‌اید چه باید کرد؟ این وضعیت نگران کننده است. من به وزیر گفتم افرادی هستند که در این کشور وقتی کارت بانکی می‌کشند، به مانده حساب نگاه نمی‌کنند. چون دغدغه‌ای ندارند. اما اغلب مردم هر بار که خرید می‌کنند و کارت بانکیشان را می‌کشند حساب می‌کنند که با ته مانده حسابشان چگونه بقیه ماه را سپری کنند./ نود اقتصادی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر