کد خبر: 7629
A
گزارش دیده بان ایران از رویکرد یکجانبه صدا و سیما علیه دولت؛

بی انصافی رسانه به اصطلاح ملی، صدای رییس جمهور را هم درآورد/عدم پوشش موفقیت دیپلماسی نفتی ایران در صدا و سیما

صدا و سیما که عنوان پرطمطراق رسانه ملی را یدک می کشد، ظرف 24 ساعته گذشته که مذاکرات اعضای اوپک در وین در جهت منافع ایران به نتایج مشخصی انجامید، هیچگونه واکنش مثبتی به این امر نشان نداده است.

بی انصافی رسانه به اصطلاح ملی، صدای رییس جمهور را هم درآورد/عدم پوشش موفقیت دیپلماسی نفتی ایران در صدا و سیما

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، صدا و سیما که عنوان پرطمطراق رسانه ملی را یدک می کشد، ظرف 24 ساعته گذشته که مذاکرات اعضای اوپک در وین  در جهت منافع ایران به نتایج مشخصی انجامید، هیچگونه واکنش مثبتی به این امر نشان نداده است.

دیروز در حین برگزاری مذاکرات حساس و سرنوشت ساز اوپک، مسئولان صدا و سیما و شبکه خبر ترجیح دادند از پوشش مستقیم آن سرباز بزنند و به موضوعات دیگری بپردازند.

این امر در حالی است که ظرف یک هفته گذشته که قیمت دلار رو به افزایش نهاده بود و حوادثی نظیر قطار سمنان پیش آمد، رسانه به اصطلاح ملی برنامه های مطول و مفصلی را با چاشنی تخریب دولت ترتیب داد.

همچنین در همین موضوع نفت نیز، صدا و سیما هرازگاهی همصدا با روزنامه های اقتدارگرا، دولت را به انفعال در دیپلماسی نفتی متهم می کرد و بدون توجه به کاهش قیمت نفت که دلایل متعددی داشت، دولت را در نظام تخصیص بودجه، ضعیف و ناتوان جلوه می‌داد.  

این امر در سخنرانی امروز رییس جمهور در مشهد نیز نمود داشت؛ دکتر روحانی در سخنرانی امروز خود در مراسم بهره برداری از بزرگترین تصفیه خانه کشور در مشهد گفت:  در 2 سال گذشته قیمت نفت به پایین ترین نرخ در طول تاریخ ایران رسید به گونه ای که در عرض چند ماه قیمت آن از 120 دلار در هر بشکه به 30 دلار کاهش یافت.

وی اظهار کرد: در این شرایط همه کشورهای نفت خیز دچار مشکل شدند و عربستان با تولید 10.5 میلیون بشکه در روز، سال گذشته نزدیک به 100 میلیارد دلار از ذخایر ارزی خود برای اداره کشورش برداشت کرد ولی ایران برای اولین بار در تاریخ این کشور، نه تنها برداشتی از ذخایر خود برای اداره کشور نداشته بلکه امسال و پارسال 20 درصد از درآمد نفتی خود را نیز به صندوق توسعه ملی واریز کرد.

دکتر روحانی گفت: این اقدام بیانگر قدرت ملت و دولت ایران است و به رغم اینکه هیچ وقت در رادیو و تلویزیون گفته نشده است که همه کشورهای تولید کننده نفت به جز ایران برای اداره کشور از ذخایر خود برداشت می کنند، اعلام می کنم ما تنها کشوری هستیم که در این شرایط بخشی از درآمد نفتی را به صندوق توسعه ملی واریز و با سختی کشور را اداره کردیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر