کد خبر: 7664
A
رییس جمهوری:

بودجه عمومی کشور در سال آینده حدود 320 هزار میلیارد تومان است/رکورد شکنی بودجه عمرانی و نوید ‏تحولی بزرگ در روند توسعه کشور

دکتر روحانی گفت:در تدوین بودجه سال 96 توجه خاص و ویژه‌ای به موضوع اشتغال و 4 بخش مهم ‏آب، فاضلاب، محیط ‏زیست و توسعه شبکه ریلی کشور شده و اعتبارات ویژه‌ای نیز برای حل مشکلات در این بخش‌ها اختصاص ‏یافته است.

بودجه عمومی کشور در سال آینده حدود 320 هزار میلیارد تومان است/رکورد شکنی بودجه عمرانی و نوید ‏تحولی بزرگ در روند توسعه کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام و المسلمین روحانی ییس‌ جمهوری امروز ‏در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی به نکات مهمی پیرامون بودجه سال آتی کشور و پروژه های عمرانی اشاره کرد.

محورهای سخنان امروز رییس جمهور در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی به شرح ذیل است:

ملت ایران در ایام اربعین و روزهای پایانی ماه صفر و شهادت امام رضا(ع)، عشق و ارادت خود ‏را نسبت به ‏ساحت پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) نشان دادند

دولت در این ایام همه اهتمام خود را برای ‏تسهیل امور زائران در ایام اربعین و روزهای پایانی ماه صفر بکار ‏گرفت

‏براساس آمار، در فروردین سال جاری بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت فعال ‏وارد بازار کار ‏شدند، که از این تعداد برای حدود 700 هزار نفر شغل وجود داشته و حدود 500 هزار نفر بیکار ‏هستند که ‏باید با تلاش مسئولان زمینه‌های اشتغال آنان نیز فراهم شود.

در تدوین بودجه سال 96 توجه خاص و ویژه‌ای به موضوع اشتغال و 4 بخش مهم ‏آب، فاضلاب، محیط ‏زیست و توسعه شبکه ریلی کشور شده و اعتبارات ویژه‌ای نیز برای حل مشکلات در این بخش‌ها اختصاص ‏یافته است.

اقدامات خوبی در زمینه آب‌رسانی ‏بویژه آب‌رسانی به روستاها انجام شده اما قبل از هر اقدامی باید با استفاده ‏از روش‌های ‏علمی در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم که گسترش روش های نوین آبیاری در کشاورزی و نیز ‏توسعه کشت ‏گلخانه‌ای از جمله اقداماتی است که در این راستا می‌تواند تأثیرگذار باشد.

باید بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های بزرگ در زمینه ساماندهی آب، مانند ‏استحصال آب و شیرین ‏کردن آب دریا وارد میدان شود و دولت با ارایه تسهیلات از فعالان این عرصه ، حمایت خواهد کرد.

‏بخشی از بودجه عمرانی در تدوین بودجه سال 96 به گونه‌ای است که در آن دولت بخش ‏خصوصی، بانک و ‏صندوق توسعه در مشارکتی 4 جانبه برای اجرای طرح‌های ملی سودآور با هم مشارکت ‏خواهند داشت که ‏این می‌تواند تحول بزرگی را در توسعه کشور ایجاد کند.

‏لایحه  بودجه سال 96 یکشنبه هفته آینده به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

بودجه عمومی کشور در سال آینده حدود 320 هزار میلیارد تومان است که از این رقم قصد داریم ‏‏60 هزار ‏میلیارد تومان را به بودجه عمرانی اختصاص دهیم که این میزان در بودجه عمرانی برای اولین بار در ‏کشور، ‏رقم می‌خورد.

تاکنون 15 هزار واحد تولیدی متوسط و کوچک با 11 هزار میلیارد تومان ‏تسهیلات بانکی در کشور فعال شده ‏اند.

‏کل سرمایه‌گذاری خارجی در 12 سال قبل از شروع دولت یازدهم در استان ‏خراسان رضوی حدود 900 ‏میلیون دلار اما این رقم در سه سال اخیر 760 میلیون دلار بوده است و این نشان ‏می‌دهد، حرکتی رو به جلو ‏و رونق در این استان آغاز شده است که باید این حرکت را همه دست به دست هم ‏ادامه دهیم.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر