کد خبر: 80268
A

نماینده زابل: ورود کرونا مسئله‌ای نبود که بگوییم غافلگیر شدیم/ رئیس‌جمهور شخصا به مسئله مبارزه و پیشگیری با کرونا ورود کند

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای رئیس‌جمهور باید خودشان ورود جدی داشته باشند و مدیریت بحث‌هایی مانند قرنطینه، سفرهای نوروزی و ایام نوروز را بر عهده بگیرند.

نماینده زابل: ورود کرونا مسئله‌ای نبود که بگوییم غافلگیر شدیم/ رئیس‌جمهور شخصا به مسئله مبارزه و پیشگیری با کرونا ورود کند

به گزارش دیده بان ایران؛ حبیب‌الله دهمرده درباره شیوع کرونا در کشور و این‌که اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد ملی کرونا و دولت چقدر توانسته است تا این لحظه مثمر‌ثمر باشد و دارای چه ایراداتی بوده است، گفت: ابتدا باید بگویم شیوع کرونا ویروس یک اتفاق جهانی و در تمامی نقاط دنیا فراگیر شده است و هرکشوری هم موظف است تا جایی که برایش مقدر است پیشگیری کند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که عبور از بحران نیاز به همدلی و مشارکت همه جانبه ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های دارد، عنوان کرد: در ایران اقدامات الحمدالله نسبت به اوضاع و احوالی که وجود دارد به خوبی صورت گرفته است البته این به معنای آن نیست که ایراد و اشکالی وجود ندارد؛ وجود دارد اما در حال حاضر وقت آن است که همگی تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: معتقدم آقای رئیس‌جمهور باید خودشان ورود جدی داشته باشند و مدیریت بحث‌هایی مانند قرنطینه، سفرهای نوروزی و ایام نوروز را بر عهده بگیرند.

دهمرده با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها در سراسر کشور، عنوان کرد: ورود کرونا به کشور مسئله‌ای نبود که بخواهیم غافلگیر شویم و ندانیم چه کاری انجام دهیم؛ بهتر بود به جای درگیر کردن بیمارستان‌ها که امروز روند بخش درمانی سایر بیماران با مشکل مواجه شده است اماکن و سالن‌های عمومی کشور را مانند بیمارستان‌های صحرایی تجهیز می‌کردیم و با سبک و سیاق دیگری به درمان بیماران می‌پرداختیم.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید برخی از مسائلی که بسیار مهم و حیاتی هستند مانند بحث فراوانی اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اولویت قرار گیرد مخصوصا در مورد نقاطی که بیماری هنوز آن طور جدی نشده با در اختیار قرار دادن‌شان از شیوع جلوگیری کنیم.

دهمرده در مورد وضعیت بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان بیان کرد: مشکلات در سیستان و بلوچستان وجود دارد اما مانند تهران و یا شهرهایی که به شدت با این بیماری درگیر هستند نیست ولی باید رسیدگی جدی شود و امکانات اولیه و منع رفت و آمد صورت گیرد.

وی ادامه داد: به هرحال وقتی فردی از نقاط آلوده به منطقه بیاید طبیعتا آن نقطه را آلوده خواهد کرد بنابراین لازم است مسئولان استانی بخواهند از تهران امکانات پیشگیری و اقلام بهداشتی فرستاده شود تا از بسیاری مشکلاتی که بعدا امکان به وجود آمدنش وجود دارد، جلوگیری شود./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر