کد خبر: 89214
A
دیده بان ایران:

انتقاد شدید سایت اصولگرای «صراط نیوز» از محمدباقر قالیباف/ سرهنگ گازانبری دهان منتقدان را می‎بندد؟

سایت صراط در انتقاد از محمدباقر قالیباف نوشت: از سوی دیگر، انتظار نمی‌رفت که ژست شفافیت، حمایت از اهالی رسانه و مانور آزادی بیان رئیس مجلس که در هفته گذشته و همزمان با روز خبرنگار به رپرتاژ آگهی دائم رسانه‌های نزدیک به قالی باف تبدیل شده بود، به این زودی رنگ باخته و با شکایت از تنی چند از سوت‎زنان ضدفساد، منقضی گردد!

انتقاد شدید سایت اصولگرای «صراط نیوز» از محمدباقر قالیباف/ سرهنگ گازانبری دهان منتقدان را می‎بندد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ سایت اصولگرای صراط نیوز با مدیریت «علی غفاریان» در واکنش به شکایت اداره حقوقی مجلس یازدهم از میرسلیم و سه فعال رسانه ای مطلبی با تیتر "سرهنگ گازانبری دهان منتقدان را می‎بندد؟" نوشت.

در این سایت آمده؛ شنیده‌ها حکایت از آن دارند که پس از افشاگری یکی از نمایندگان و تنی چند از فعالین رسانه‌ای درباره احتمال دست داشتن رئیس فعلی مجلس و شهردار پیشین تهران در ماجرای رد و بدل شدن رشوه ۶۵ میلیاردی، معاونت حقوقی مجلس یازدهم درصدد است تا از این افراد شکایت کند.

بر این اساس، اگرچه محمدباقر قالی باف پیشتر پرونده شکایت از مصطفی میرسلیم را در دستگاه قضایی به جریان انداخته بود، اما اخیراً یک کانال تلگرامی فاش کرد معاونت حقوقی مجلس نیز با اقدام به طرح شکایت علیه سه فعال رسانه‌ای به نام‌های یاشار سلطانی، صدرا محقق و وحید اشتری، قصد دارد تا هرگونه صدای مخالف با رویکرد به اصطلاح جهادی مدیریت کنونی در قوه مقننه را در نطفه خفه کند!

پیش دستی مجلس در شکایت از عاملان افشاگری درخصوص حق السکوت ۶۵ میلیاردی در مجلس دهم درحالی صورت می‌گیرد که سخنگوی دستگاه قضا اخیراً از اعلام وصول اسناد و مدارک ادعایی میرسلیم در این باره خبر داد و بازداشت یکی از نمایندگان پیشین مجلس در این ارتباط را نیز تایید کرد. با این وجود، اقدام عجولانه مجلس در طرح شکایت از عاملین این افشاگری، نه تنها ناشی از دستپاچگی متهمین اصلی این رسوایی است بلکه در صورت اثبات صحت و سقم آن، لکه ننگی ابدی را در کارنامه رشوه‎دهندگان به یادگار خواهد گذاشت.

از سوی دیگر، انتظار نمی‌رفت که ژست شفافیت، حمایت از اهالی رسانه و مانور آزادی بیان رئیس مجلس که در هفته گذشته و همزمان با روز خبرنگار به رپرتاژ آگهی دائم رسانه‌های نزدیک به قالی باف تبدیل شده بود، به این زودی رنگ باخته و با شکایت از تنی چند از سوت‎زنان ضدفساد، منقضی گردد!

در عین حال، برخورد قضایی مجلس تحت امر قالی‎باف با جمعی از افشاکنندگان رشوه ۶۵ میلیاردی، گویای این واقعیت است که مجلس یازدهم نیز همچون دولت حسن روحانی که در ابتدای دوران ریاستش، از بستن دهان منتقدان به خدا پناه برده بود، ساده‌ترین راه را در حمله گازانبری به اهالی رسانه می‌داند تا مگر با این حربه، ایشان را از ادامه مسیر نقادی‎ منصرف کرده و عبرتی برای سایرین نماید!

به گزارش دیده بان ایران: سایت صراط نیوز 11 سال پیش توسط سیدحسین علوی یکی از اقوام نزدیک حسین شریعتمداری راه اندازی شد.

در زمان حضور علوی در صراط نیوز علی غفاریان-مدیر مسئول فعلی- سردبیر این سایت خبری بود. محمد حسین رستمی نیز یکی از کارمندان صراط نیوز بود. وی پس از مدت کوتاهی اقدام به تاسیس سایت عماریون نمود.

 

البته علوی نیز پس از دو سال از صراط نیوز خداحافظی کرده وکلیه امتیازات و مسئولیت ها را به غفاریان واگذار کرد.
با این تفاسیر عماریون را می توان اولین فرزندخوانده سایت صراط دانست.
 

 

* تحریریه دیده بان ایران

 

didbaniran.ir

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر