کد خبر: 89461
A

سیدحسین نقوی حسینی نماینده سابق مردم ورامین: این روزها بیشتر در کنار خانواده ام هستم/ نمایندگان از دیدار چهره به چهره با مردم غافل نشوند

نقوی حسینی گفت: من از منتخبین مردم در مجلس یازدهم تقاضا دارم که به هر بهانه‌ای در میان مردم حضور پیدا کنند و اجازه دهند که مردم با مسئولان خود بدون واسطه ارتباط برقرار کنند. زیرا «مردمداری» یکی از وظایف بسیار مهم نماینده مجلس است.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده سابق مردم ورامین: این روزها بیشتر در کنار خانواده ام هستم/ نمایندگان از دیدار چهره به چهره با مردم غافل نشوند

به گزارش دیده بان ایران؛ سیدحسین نقوی حسینی نماینده سابق مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت‌های خود بعد از دوران نمایندگی، گفت: پس از مجلس دهم به فضای آکادمیک برگشتم و این روزها دانشگاه در حال تدریس هستم. البته فرصتی نیز پیش آمده که بیشتر در کنار خانواده باشم.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا اخبار مجلس یازدهم را دنبال می‌کنید؟، ابراز داشت: موضوعات مرتبط با مجلس یازدهم را به تناوب دنبال می‌کنم. البته بسیاری از نمایندگان مجلس کنونی را نیز می‌شناسم و با برخی از آنها دوستی دیرینه دارم.

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فعالیت ماه‌های آغازین مجلس جدید، اظهار داشت: مجلس یازدهم از نیروهای انقلابی، ولایی و اصولگرا تشکیل شده است. در ابتدای کار مجلس جدید به نظر لبه تیز شمشیر مجلسی‌ها علیه دولت فعال شده بود و موضوعاتی همچون برخورد با دولت و حتی استیضاح شخص رییس جمهور از مجلس به گوش می‌رسید.

 

مجلس نباید وارد فاز تقابل با دولت شود


وی یادآور شد: بنده در زمان حضور در پارلمان تندترین نقدها را نسبت به دولت داشتم، اما امروز شرایط کاملا متفاوت شده و نباید مجلس جدید وارد فاز تقابل با دولت شود.

 

نماینده سابق مردم ورامین در مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که دولت باید تا آخرین روز به فعالیت خود ادامه دهد، به همین دلیل نمایندگان مجلس نباید کاری کنند که این روند با وقفه مواجه شود. باید توجه داشته باشیم که دشمنان با حداکثر توان در حال فشار آوردن به کشور و دولت هستند، در چنین شرایطی مجلس باید به دولت کمک کند تا در این زمان باقی مانده بخشی از مشکلات موجود حل شود.

 

وی تصریح کرد: بنده نافی جایگاه نظارتی مجلس نیستم و عقیده دارم که اگر نمایندگان مجلس جدید در جایی با کوتاهی و یا خطا مواجه شدند، وظیفه دارند که به سرعت به مسأله ورود کنند.

 

این نماینده مجلس دهم با سفارش به منتخبین جدید، داشت: کشور ما در شرایط بد اقتصادی قرار گرفته و به تبع همین موضوع مردم ما نیز با مشکلات بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف مواجه شده‌اند. بر همین اساس بهتر است نمایندگان مجلس یازدهم تمام توان خود را به کار بگیرند تا در کنار دولتمردان بخشی از نابسامانی موجود را کاهش دهند.

 

نقوی حسینی اضافه کرد: نکته دیگری که نمایندگان باید به آن توجه داشته باشند، رکود ایجاد شده بعد از شیوع بیماری کرونا است و در این وضعیت همه مجلسی ها وظیفه دارند تا بخشی از آلام جامعه را کم کنند.

 

نمایندگان از دیدار چهره به چهره با مردم غافل نشوند


عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مواجهه با این سوال که آیا این روزها دلتنگ مجلس می‌شوید؟، گفت: بعد از مجلس یازدهم به این دلیل که زیر سنگین بار مسئولیت نیستم کمی احساس راحتی می‌کنم. زیرا کار در مجلس بسیار سخت است و هر موضوعی در کشور موجب می‌شود که یک نماینده با انبوهی از مشکلات و مسائل مختلف روبرو شود. البته بنده خود را فرزند انقلاب می‌دانم و همواره خود را در مقام یک سرباز برای نظام می‌بینم. امروز نیز از اینکه فرصت خدمت به مردم را ندارم ناراحت هستم.

 

وی با پرداختن به موضوع اولویت‌های موجود برای کار در پارلمان، بیان داشت: نماینده مجلس دو وظیفه ذاتی دارد که آنها؛ «قانونگذاری» و «نظارت بر امور» است.  اگر در مجلس یازدهم حضور داشتم، این دو موضوع را همانند گذشته با دقت و جدیت ادامه می‌دادم.

 

وی تأکید کرد: در کنار این موضوع چند وظیفه عرفی نیز بر گردن یک نماینده مجلس است که پیگیری «پروژه‌ها و طرح‌های منطقه‌ای» و همچنین «ارتباط با مستقیم مردم» جزو آنها است.

 

نقوی حسینی در پایان گفت: من از منتخبین مردم در مجلس یازدهم تقاضا دارم که به هر بهانه‌ای در میان مردم حضور پیدا کنند و اجازه دهند که مردم با مسئولان خود بدون واسطه ارتباط برقرار کنند. زیرا «مردمداری» یکی از وظایف بسیار مهم نماینده مجلس است. بنده در زمانی که افتخار نمایندگی را داشتم تلاش کردم به هر بهانه‌ای با مردم دیدار کنم و از مسائل و مشکلات آنها با خبر شوم. اگر در مجلس یازدهم نیز حضور داشتم به این رویه ادامه می‌دادم.

 

منبع: خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر