کد خبر: 95141
A

اسماعیل نجار: مردم باید به اخطار‌ها توجه کنند

اسماعیل نجار درباره سیلاب‌ها و آبگرفتگی‌های ناشی از بارش‌ها در روزهای اخیر گفت: حساسیت و آمادگی نسبی برای مهار سیلاب و آبگرفتگی در کشور وجود دارد. هرچند در برخی مواقع شاهد سیلاب‌های جزیی هستیم. این مقوله به بحران مربوط نیست بلکه در شهرها شهرداری‌ها مسئول مهار مشکلات در این زمینه هستند.

اسماعیل نجار: مردم باید به اخطار‌ها توجه کنند

به گزارش دیده بان ایران؛ اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین اقدامات انجام شده برای  جلوگیری از  بروز سیلاب و آبگرفتگی‌ها به دلیل بارش‌های اخیر گفت: هر ساله قبل از فصل پاییز دستورالعمل مفصلی برای کلیه مدیران بحران استان‌ها ارسال می‌شود و آنها موظف به رعایت نکات هستند.

او افزود: سال 98 بارندگی مناسب و سیل‌های فراوان را تجربه کردیم. در سال 99 از اوایل سال بارندگی مطلوبی داشتیم. هرچند سازمان هواشناسی میزان بارش‌ها را در پاییز 99 زیر حد نرمال تعریف کرده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: در بسیاری از نقاط اقدامات برای لایروبی انجام و در بسیاری از استان‌ها به این مقوله توجه ویژه شده است. برای مثال در هیرمند که گنجایش آب 2هزار متر مکعب  بوده با لایروبی  گنجایش آن به سه هزار و 500 افزایش یافته است.

نجار افزود: در کشور حساسیت و آمادگی نسبی برای مهار سیلاب و آبگرفتگی وجود دارد. هرچند در برخی مواقع شاهد سیلاب‌های جزیی هستیم. این مقوله به بحران مربوط نیست بلکه در شهرها شهرداری‌ها مسئول مهار مشکلات در این زمینه هستند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: مردم باید به اخطار‌ها توجه کنند. در برخی مواقع با وجود تاکیدات در زمینه صرف نظر از مسافرت‌های غیرضرور شاهد حضور افراد بدون تجهیزات لازم در جاده‌های کشور هستیم. برای مثال سال گذشته با وجود اخطار برای ممانعت از تردد در جاده قزوین –رشت شاهد ورود افراد  به جاده از راه‌های فرعی بودیم. در حالی که مردم باید به نکات و اخطارها توجه داشته باشند.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر