کد خبر: 96965
A

شکوری راد: اصلاحات در حقیقت بازگشت به آرمان انقلاب است/ مجلس یازدهم در تراز جمهوری اسلامی نیست

دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: اصلاحات به این دلیل شکل گرفت که مردم دیدند آرمان های انقلاب کمرنگ شده و برنامه اصلاحات در سال 76 هویت پیدا کرد؛ که در حقیقت بازگشت به آرمان انقلاب است. تفاوت اصلاح طلبان با کسانی که مقابل آنها هستند بر می گردد به اینکه مردم بر اساس مانیفستی که امام در نوفل لوشاتو شرح داد، دیدند که بعد از پیروزی انقلاب و استقرار نظام آن مانیفست به فراموشی سپرده شد و به خصوص پس از رحلت امام حس کردند این چیزی نیست که بر اساس آن انقلاب شد و اصلاحات شکل گرفت.

شکوری راد: اصلاحات در حقیقت بازگشت به آرمان انقلاب است/ مجلس یازدهم در تراز جمهوری اسلامی نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ مراسم روز دانشجو به دلیل شیوع بیماری کرونا امسال متفاوت از سال های گذشته و با حضور شمار اندکی از دانشجویان، توسط انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران برگزار شد. البته به زعم مدعوین در این مراسم، کرونا تنها دلیل این بی رمقی برنامه امسال روز دانشجو نبود و برخورد امنیتی با دانشجویان نیز در این قضیه بی تأثیر نبوده است.

علی شکوری راد نیز با اشاره به اینکه این مراسم متفاوت از سال های قبل و با حضور تعداد انگشت شمار دانشجو برگزار شد، گفت: شرایط کرونا باعث شده که امروز در این سالن شاهد شور و نشاط نیستیم. هرچند چندین سال است که دانشجویان به دلیل برخوردهای امنیتی که با آنها شده کمتر رغبتی به حضور در تجمعات دارند. خدا لعنت کسانی را که کاری کرده اند دانشجویان که همیشه پیشانی مباحث سیاسی بوده اند ترجیح بدهند عرصه را خالی کنند.

 

خاطره ای از مناظره شهید بهشتی با دانشجویان چپ

 

دبیرکل حزب اتحاد ملت سپس به بیان خاطره ای از روزهایی دانشجویی خود در دانشگاه تهران پرداخت و اظهار داشت: سال 58 یک روز گفتند شهید بهشتی با دانشجویان چپ مناظره دارند. این دانشجویان شعارهای تندی هم علیه شهید بهشتی و دیگران می دادند ولی شهید بهشتی خم به ابرو نیاورد و پذیرفته بود که با دانشجویان در مورد مباحث آنها صحبت کند. از آن زمان که به دانشجو فرصت داده می شد کنار یکی از افراد برجسته انقلاب بنشیند تا امروز که می بینیم چقدر دانشجو و دانشگاه تحقیر شده، نمونه چیزی است که بر سر مردم آمده است.

 

اصلاحات در حقیقت بازگشت به آرمان انقلاب است

 

وی با تأکید بر اینکه ما با شرایط بسیار سختی روبرو هستیم، افزود: اصلاحات به این دلیل شکل گرفت که مردم دیدند آرمان های انقلاب کمرنگ شده و برنامه اصلاحات در سال 76 هویت پیدا کرد؛ که در حقیقت بازگشت به آرمان انقلاب است. تفاوت اصلاح طلبان با کسانی که مقابل آنها هستند بر می گردد به اینکه مردم بر اساس مانیفستی که امام در نوفل لوشاتو شرح داد، دیدند که بعد از پیروزی انقلاب و استقرار نظام آن مانیفست به فراموشی سپرده شد و به خصوص پس از رحلت امام حس کردند این چیزی نیست که بر اساس آن انقلاب شد و اصلاحات شکل گرفت.

 

اصلاحات درخشان ترین عملکرد اقتصادی پس از انقلاب را داشته است

 

شکوری راد در خصوص «اصلاح اصلاحات» نیز گفت: همان طور که اصلاحات می خواست انقلاب را نو کند، اصلاح اصلاحات هم می خواهد اصلاحات را نو کند. ما تفاوت گفتمانی نخواهیم داشت. زمانه عوض شده، مردم عوض شده اند و مطالبات آنها تغییر کرده و طبیعتا باید تحلیل جدیدی از این اصلاحات ارائه کنیم. اصلاحات به چالش کشیده شده چون به اهدافش نرسیده و باید آن را بازبینی کنیم که چه کاری باید صورت بگیرد. اصلاحات درخشان ترین عملکرد اقتصادی پس از انقلاب را داشته به طوری که در این دوره سند چشم انداز 20 ساله نوشته شد. آن موقع فکر می کردند که اگر رشد 8 درصد ادامه پیدا کند در سال 1404 به آن چشم انداز می رسیم. اما در طول دوره احمدی نژاد با آن همه منابع وسیع به اینجا رسیدیم که نه تنها چشم انداز 20 ساله بلکه برنامه پنج ساله توسعه را هم کنار گذاشتند.

وی تأکید کرد: اگر یک دولت کارآمد بر سر کار بیاید، خیلی زود امید جلوی چشم مردم می آید. برای اینکه فکر کنیم می توانیم کاری انجام دهیم باید امیدآفرینی کنیم و من فکر می کنم کمترین کار این است که حاکمان به این نتیجه برسند که دیگر نمی شود کشور را این گونه اداره کرد و به کشورهایی نگاه کنند که اطراف ما توسعه شگفت انگیز را تجربه کرده اند. سن من قد می دهد به دوره ای که کره جنوبی آرزو می کرد مثل ایران باشد.

 

در کشور ما بسیاری از انرژی ها صرف یکدیگر می شود

 

دبیرکل حزب اتحاد ملت افزود: الآن در کشور ما بسیاری از انرژی ها صرف یکدیگر می شود. اگر اینها هم راستا شوند، به نظر من می شود در چشم اندازهای کمتر از دو دهه افق های روشن را پیش روی مردم قرار داد که نسل حاضر کشور از سرخوردگی نجات پیدا کند. اگر موانع برداشته شود ظرف مدت کوتاهی می توانیم جامعه قوی داشته باشیم. همین الآن هم جامعه ما به قدری قوی است که نتوانند آن را به سمت کره شمالی شدن پیش ببرند.

 

باید سرمایه های نمادین کشور را پاس داشت

 

وی تأکید کرد: در درجه اول باید سرمایه های نمادین کشور را پاس داشت تا افق روشن در کنار جامعه قرار بگیرد. باید یاد کنیم از عزیزان در حصر که با ایستادگی در مواضع بر حقشان، سرمایه نمادین آنها برای نسل جوان امیدبخش خواهد بود. این سرمایه های نمادین بیش از هرچیزی می توانند امیدبخش جامعه باشند. ما کسی مثل آقای خاتمی را داریم که درستی، پاکی و صداقت در این شخصیت جمع است اما از وجود او استفاده نمی کنیم.

شکوری راد ادامه داد: چرا با سرمایه های نمادین این گونه برخورد می کنند تا ناامیدی را در جامعه رقم بزنند؟ چرا با سرمایه های نمادینی مثل استاد شجریان و عادل فردوسی پور این گونه برخورد می کنند؟ تا زمانی که این سرمایه های نمادین به حاشیه برده می شوند نمی توان امید داشت جامعه افق روشنی را پیش روی خودش ببیند.

 

 

 

علی شکوری راد نیز در پاسخ به سؤالی گفت: در انتخابات مجلس یازدهم هم امکان حضور و هم انگیزه وجود نداشت و مردم هم پای صندوق نیامدند و یک امکان تضمین شده برای اصولگرایان به وجود آمد و مجلسی تشکیل شد که با اطمینان می توان گفت در تراز جمهوری اسلامی نیست. مجلسی شکل گرفت که حتی برای همسوها هم افتخارآمیز نیست. اگر انتخاباتی مثل مجلس برگزار شود حیثیتی برای کشور باقی نمی ماند. میزان مشارکت مردم برای اصل نظام سرمایه است. به همین خاطر رهبری همیشه تأکید داشته اند که میزان مشارکت مردم در انتخابات قوی ترین تضمین امنیت کشور است. بنابر این باید بگذارند همه جناح ها حضور پیدا کنند.

منبع: جماران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر