کد خبر: 98181
A

موسی غضنفرآبادی: مردم در انتخابات آینده با بصیرت و آگاهی رأی دهند/ نتوانستیم در تراز انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی را پیاده کنیم

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه اتخاذ سیاست‌های اقتصادی غلط باعث فاصله بین فقیر و غنی شده است، گفت: مجلس تدابیری برای کمک معیشتی جامعه اندیشیده است اما لازم است اقدامات اساسی تری مانند راه‌اندازی مجدد گارگاه‌هایی که تعطیل شدند و اصلاح توزیع یارانه‌ها صورت بگیرد.

موسی غضنفرآبادی: مردم در انتخابات آینده با بصیرت و آگاهی رأی دهند/ نتوانستیم در تراز انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی را پیاده کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام موسی غضفرآبادی در خصوص ضرورت توجه به اقشار محروم جامعه، بیان کرد: خدماتی که در دوران انقلاب نسبت به قبل آن انجام شده قابل قیاس نیست اما مشکلات زیادی هم وجود دارد؛ دلیل بخشی از این مشکلات خود مردم هستند؛ مثلا شاید مردم انتخاب خوبی در سطوح مختلف انتخاباتی نداشتند و متاسفانه در جریان انتخابات بعضا کسانی که توانمند بودند در حاشیه قرار گرفتند و کسانی که زبان دروغگویی بیشتری داشتند در انتخابات پیروز شدند.

نتوانستیم در تراز انقلاب اسلامی عدالت اجتماعی را پیاده کنیم

او در ادامه افزود: اما بخش دیگر نسبت به عملکرد مسوولین بازمی‌گردد که ممکن است تدابیر لازم را اتخاذ نکردند و یا حداقل طبق برنامه های مصوب نظام، عمل نکردند؛ بخش دیگر هم مربوط به این است که دشمنان ما اقداماتی را علیه ایران انجام دادند و دنبال این بودند که اجازه ندهند جامعه اسلامی ما پیشرفت کند. دشمنان طی این سال‌ها سنگ اندازی کردند و شاهد جنگ و ترور و تحریم بودیم که در مجموع باعث شد در تراز انقلاب اسلامی، عدالت اجتماعی را نتوانیم پیاده کنیم.

امکان اجرای عدالت اجتماعی وجود دارد

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: امکان اجرای عدالت اجتماعی و رفع نیازهای مردم وجود دارد؛ مقام رهبری فرمودند همه مشکلات قابل حل بوده و کلید حل آن هم در داخل است؛ متاسفانه برخی از مسوولین، کشور را در برجام و کشورهای اروپایی معطل کردند و باعث شدند در برهه ای کشور ما نتواند پیشرفت و شکوفایی لازم را داشته باشد و در این صورت تورم و بیکاری همچنان ادامه خواهد داشت.

مردم در انتخابات آینده با بصیرت و آگاهی رأی دهند

غضنفرآبادی تصریح کرد: ما آینده را بسیار روشن می بینیم به شرط اینکه همه مردم همت کنند تا بصیرت، هوشیاری و آگاهی خودمان را به صحنه بکشانیم و اگر نیروهای دلسوز و پرتوان انتخاب شوند، می توانیم مشکلاتمان را کاهش دهیم. جنبه حل مشکلات کشور در ۲ بخش معنویت و تلاش است. در آیه شریفه «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَىٰ آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیْهِمْ بَرَکَاتٍ» آمده است «و چنانچه مردم شهر و دیارها همه ایمان آورده و پرهیزکار می‌شدند همانا ما درهای برکاتی از آسمان و زمین را بر روی آنها می‌گشودیم»؛ اما خوب بودن فقط به این نیست که نماز شب بخوانیم بلکه خوب بودن این است که دزدی فساد و رشوه و … وجود نداشته باشد که اگر کاهش پیدا کند حتما برکات خدا هم نازل می شود.

مسوولین گوش شنوایی به توصیه مراجع و علما ندارند

نماینده مردم بم، ریگان و فهرج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تاکیدات و توصیه‌هایی که مراجع و علما به مسوولین کشور نسبت به لزوم توجه به معیشت مردم و اتخاذ تدابیر لازم دارند، مورد توجه قرار نمی‌گیرد و برخی ازمسوولین گوش شنوایی ندارند؛ درحالی که نباید با سیاست‌های فعلی پیش برویم چراکه شرایط مردم در برخی از مناطق اصلا خوب نیست.

روش توزیع یارانه‌ها اصلاح شود

نظام یارانه به نفع ثروتمندان است

غضنفرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس تدابیری برای کمک معیشتی جامعه اندیشیده است اما لازم است اقدامات اساسی تری مانند راه‌اندازی مجدد گارگاه‌هایی که تعطیل شدند و اصلاح توزیع یارانه‌ها صورت بگیرد؛ برخی از دهک‌هایی که یارانه می‌گیرند باید حذف شوند؛ همچنین در کنار آن باید اصلاح یارانه سوخت در دستور کار قرار بگیرد  چون کسانی که ثروتمندتر هستند بسیار بیشتر از سایر دهک‌ها از یارانه سوخت استفاده می کنند؛ بنابراین نیاز به اصلاحاتی داریم تا فاصله موجودی که در استفاده از یارانه‌ها وجود دارد، کاهش یابد.

منبع: شفقنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر