کد خبر: 98649
A

محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا: مجلس کار شورای نگهبان را برای بررسی صلاحیت ها راحت کرد

محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه گفت: مجلس معیارهای حداقلی را برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری در نظر گرفته‌اند. به هر حال در دوره‌های پیش روند ثبت‌نام باعث مضحکه عام و خاص می‌شد و نمایندگان مجلس یازدهم برای اینکه فقط واجدین شرایط ثبت‌نام کنند، تصمیم خوبی گرفتند و اساساً کار شورای نگهبان را برای تعیین صلاحیت‌ها راحت‌ کردند.

محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا: مجلس کار شورای نگهبان را برای بررسی صلاحیت ها راحت کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگویی در این ‌باره اظهار داشت: هجمه‌هایی را که این روزها به خاطر طرحی که برای شرایط کاندیداهای ریاست‌جمهوری مصوب کرده‌اند وارد می‌شود صحیح نمی‌دانم. به‌ نظر من مجلس معیارهای حداقلی را برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری در نظر گرفته‌اند. به هر حال در دوره‌های پیش روند ثبت‌نام باعث مضحکه عام و خاص می‌شد و نمایندگان مجلس یازدهم برای اینکه فقط واجدین شرایط ثبت‌نام کنند، تصمیم خوبی گرفتند و اساساً کار شورای نگهبان را برای تعیین صلاحیت‌ها راحت‌ کردند.

او در ادامه گفت: به عنوان مثال اینکه حداقل سن را ۴۰ سال گذاشته‌اند به این دلیل است که در مبانی هم به کرات اشاره شده که انسان در ۴۰ سالگی به بلوغ فکری می‌رسد. همچنین اینکه حداکثر سن هم ۷۰ سال در نظر گرفته شده است دلیلی جز این ندارد که انسان در سال‌های پایانی دهه هشتم زندگی به لحاظ توانی تحلیل می‌رود؛ مثلاً اگر کسی در ۷۳ سالگی بتواند با رأی مردم رئیس‌جمهوری شود و ۲ دوره هم در دولت بماند، در پایان مسئولیت ۸۲ساله خواهد بود که طبیعتاً نمی‌تواند در آن سن و سال کارایی لازم را داشته باشد چون انرژی و توانش به‌ طور کاملاً طبیعی کم شده است.

فعال سیاسی اصولگرا اضافه کرد: این روزها بعضی‌ها سعی دارند هر کاری را که از رئیس مجلس سر می‌زند به انگیزه‌های انتخاباتی‌اش ربط دهند؛ در واقع آنها می‌خواهند به جامعه القا کنند که قالیباف مجلس را پلی برای رسیدن به دولت می‌داند، در حالی که رئیس مجلس هم مثل سایر نمایندگان یک رأی دارد و به تنهایی نمی‌تواند از جایگاه مجلس برای رسیدن به اغراض شخصی استفاده کند.

او توضیح داد: بعضی‌ها هم حضور چندباره محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری را نشانه‌ای از علاقه شدید او به رئیس دولت شدن می‌دانند. از نظر من اگر کسی گمان می‌کند در مقام رئیس قوه مجریه برای کشور کارایی مثبتی داشته باشد،‌ می‌تواند در چند دوره از انتخابات شرکت کند و خودش را در معرض رأی مردم قرار دهد. همان‌طور که ظاهراً باراک اوباما چون می‌داند بایدن در سال ۲۰۲۴ به کهولت سن می‌رسد از الان خودش را برای شرکت در انتخابات چهار سال دیگر ریاست‌جمهوری آمریکا آماده می‌کند تا شاید برای سومین دوره وارد کاخ سفید شود.

محمدحسن ‌قدیری‌ ابیانه در پایان گفت: هر کسی که فکر می‌کند می‌تواند به کشور خدمت کند‌ هر چقدر که بخواهد می‌تواند در انتخابات شرکت و شانسش را برای برنده شدن امتحان کند.

منبع: اعتماد آنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر