کد خبر: 99180
A

نماینده مجلس از یک نیروگاه مازوت‌سوز اطراف تهران بازدید کرد

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از بازدیدش از یک نیروگاه مازوت سوز اطراف تهران خبر داد و گفت: این نیروگاه از گازوئیلی استفاده می‌کرد که ۱۲۰ برابر از حد مجاز مواد آلاینده تولید می‌کند.

نماینده مجلس از یک نیروگاه مازوت‌سوز اطراف تهران بازدید کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از بازدیدش از یک نیروگاه مازوت سوز اطراف تهران خبر داد و گفت: این نیروگاه از گازوئیلی استفاده می‌کرد که ۱۲۰ برابر از حد مجاز مواد آلاینده تولید می‌کند.

 

سمیه رفیعی در صفحه اینستاگرامی خود ضمن انتشار چند ویدئو در مورد بازدید سرزده خود از یک نیروگاه مازوت سوز اطراف تهران گفت: به جهت عمل به وظایف نظارتی مجلس و در راستای رسیدگی به علل آلودگی هوای شهر تهران، روز گذشته (دوشنبه ۱۵ دیماه) از یک منبع آلوده کننده هوای تهران بازدید کردم. استفاده از سوخت بدون استاندارد در این نیروگاه قابل مشاهده بود. نمی توانم به صورت صد در صدی بگویم که این نیروگاه از سوخت مازوت استفاده نمی‌کرد.

 

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: سوخت گازوئیل نیروگاه فوق غیراستاندارد بود و ۱۲۰ برابر از حد مجاز آلایندگی بیشتری تولید می‌کرد. هجوم این آلاینده‌های سمی به سمت شهر تهران از علل آلودگی هوا است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که آمارها و اظها رنظرها در مورد منابع آلاینده متفاوت است گفت: با وجود آن که سالیان سال آلودگی هوا را تجربه می‌کنیم اما آمار مشخصی در مورد سهم منابع آلاینده نداریم. همچنین اظهارنظرها در مورد علل آلودگی هوا مختلف است. همین امر بررسی نظارتی مجلس را سخت می کند. ما در فراکسیون محیط زیست مجلس به جد پیگیر این مسئله هستیم.

 

رفیعی در پایان گفت: برخورداری از هوای سالم حق همه مردم است و مردم باید بدانند که کدام دستگاه متولی در کاهش منابع آلاینده هوا قصور یا تخلف کرده‌اند.

 

برخی از مسئولان علت آلودگی هوا را استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت می‌دانند. مازوت یا نفت سنگین برشی از برج تقطیر نفت خام است این ماده ارزانترین سوخت برای کوره‌ها، حمام‌ها، تنورهای نانوایی، موتورهای دیزلی و برخی نیروگاه‌ها است.

منبع: اعتمادانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر