کد خبر: 99771
A

نوری قزلجه: نظارت مجلس بر انتخابات شوراها را باید به نهادهای دیگر واگذار کنیم

نماینده بستان آباد در مجلس با بیان اینکه نظارت بر انتخابات شوراها کار بسیار سنگینی است، خواستار واگذاری اختیارات مجلس در این باره به نهادهای دیگر شد.

نوری قزلجه: نظارت مجلس بر انتخابات شوراها را باید به نهادهای دیگر واگذار کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 24 دی ماه 99) در جلسه علنی و در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور به عنوان مخالف این کلیات اظهار داشت: از قدرت شوراهای عالی استان‌ها در اصلاحیه قانون انتخابات شوراها کاسته شده و آن را به شورای نگهبان و اداره بازرسی استان داده‌اند.

وی افزود: نگاه سیاسی در اصلاحیه قانون انتخابات شوراها بیشتر وجود داشته تا نگاه برای اصلاح امور. در حالی که اصلاح قانون انتخابات شوراها خوب است ولی مسیری که دیده شده مطلوب نیست و توجهی هم به دبیرخانه و استمرار و تقویت عملکرد آن نشده است.

نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با آنکه در صدر این قانون اختیارات زیادی را به مجلس داده‌اند، اما در ذیل اصلاحیه قانون انتخابات شوراها این اختیارات را به نهادهای دیگر واگذار کرده‌اند. این در حالی است که با توجه به تجاربم در مجلس اعلام می‌کنم که کار پشتیبانی و نظارت بر انتخابات شوراها بسیار سنگین است و بهتر است این نظارت را به دیگران واگذار کنیم و اگر این گونه نشد، هزینه‌ها و تبعات سنگین آن را بپذیریم.

نوری قزلجه گفت: با آنکه اسم مجلس در اصلاحیه قانون انتخابات شوراها وجود دارد، اما چرا اختیارات خود را باید به دیگران واگذار کنیم و به نظرم این اصلاحیه قانون به انتخابات آتی نخواهد رسید و بهتر است با حوصله بیشتر این قانون را قوی‌تر کنیم.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر